شناسهٔ خبر: 39145672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ﻣﺪﯾﺮ ﺳﺘﺎﺩ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﮐﺎﻧﻮﻥ‌ﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻫﻨﺮﯼ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﻮﺷﻬﺮ عنوان کرد:

دانایی محوری مبتنی بر علم آموزی و فرهنگ مطالعه یک جهش اجتماعی است

علیرضا پولاد گفت: دانایی محوری مبتنی بر علم آموزی و فرهنگ مطالعه یک جهش اجتماعی برای افراد جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری  شبستان  از  بوشهر   ، به مناسبت سال «جهش تولید» گفتگوی اختصاصی با ﻣﺪﯾﺮ ﺳﺘﺎﺩ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﮐﺎﻧﻮﻥ‌ﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ  ﻫﻨﺮﯼ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﻮﺷﻬﺮ  در فضای صمیمی ترتیب داده شد.

 

متن گفتگو خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری  شبستان  در  بوشهر ، با علیرضا پولاد به تفصیل در ذیل آمده است:


 

* پویایی کانون های فرهنگی در سامانه «فهما» نشان از جهش فعالیت ها در  حوزه معارف دینی است

 


این مقام مسوول ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان المعظم و سال جدید که به نام  سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، اظهار کرد: پویایی فعالیت های اعضای  جوان و نوجوان کانون های فرهنگی - هنری مساجد در سامانه «فهما» نشان از  جهش برنامه های جهادی و محتوایی در حوزه معارف دینی و قرآنی است.

 

وی بر نهادینه کردن و استمرار اجرای برنامه های کانونی توسط رابطین  فرهنگی و هنری با جامعه هدف را به شیوه برخط سایبری و بهره گیری از فضای  مجازی در ایام کرونایی تاکید کرد.
 




 * ﺍﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ بیشتر فعالیت های اجتماعی فرهنگ پایه و خودکفایی اقتصاد محور کانون ها

 

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه ابراز کرد: مدیران کانون های  فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی ﺟﻬﺖ ﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﺳﻄﺢ ﮐﯿﻔﯽ ﻭ  بصیرتی و ﻣﻌﺮﻓﺘﯽ سایر فعالیت های اجتماعی فرهنگ پایه و خودکفایی اقتصاد  محور ویژه ﺍﻋﻀﺎﺀ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ها دقت و اهتمام خاصی داشته باشند تا  شاهد ﺍﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ ﻭ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬﺍﺭﯼ بیشتر و ملموسی باشیم.

 

 

 

* مصداق تولی و تبری در مجاهدت های شهید سلیمانی متبلور بود

 


وی با اشاره به اینکه نگاه بسیاری از اساتید عرفان و علوم دینی حوزه های  علمیه این است که انسان دوستی یکی از شریف ترین و درخشان ترین عواطف بشری  است. هر فردی از هر ملت و نژاد باید طوری تربیت شود که خیرخواه بشر باشد  و در باطن خود از نظر انسانی به تمام ملل و اقوام; احساس محبت کند،  افزود: ولایتمداری، داشتن روحیه «ﺇِﻧِّﯽ ﺳِﻠْﻢٌ ﻟِﻤَﻦْ ﺳَﺎﻟَﻤَﻜُﻢْ ﻭَ  ﺣَﺮْﺏٌ ﻟِﻤَﻦْ ﺣَﺎﺭَﺑَﻜُﻢْ ﺇِﻟَﻰ ﯾَﻮْﻡِ ﺍﻟْﻘِﯿَﺎﻣَﺔِ»، مجاهدت های  شجاعانه و حس همنوع دوستی در وجود و سیره عملی سپهبد شهید حاج قاسم  سلیمانی تبلور داشت و همین اخلاص و خصلت های آسمانی او موجب گشت؛ اکنون  به عنوان یک الگوی شایسته برای تمامی نسل ها در جهان مبدل شده است.

 



 * دانایی محوری مبتنی بر علم آموزی و فرهنگ مطالعه یک جهش اجتماعی است

 

 

این مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و  کتابخوانی در سطح کانون های فرهنگی  هنری مساجد تاکید کرد و گفت: دانایی  محوری مبتنی بر علم آموزی و فرهنگ مطالعه یک جهش اجتماعی برای افراد  جامعه است.

 

 

* دقت لازم بر آذوقه علمی و تغذیه فکری کانون ها در دوره های آموزشی

 


پولاد در پایان در پاسخ به این پرسش که چه راهبردی برای جهش دانش علمی و  اجتماعی نسل جوان جامعه در برنامه های مساجد دارید؟، تصریح کرد: کانون  های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر و سایر تشکل های دینی که در حوزه  برگزاری دوره های آموزشی فعالیت می کنند، ضرورت دارد که نسبت به محتوای  آذوقه علمی و تغذیه فکری فراگیران و به کارگیری اساتیدی فکور؛ دقت نظر  لازم را داشته باشند، تا با بسیج راهبردی نیروهای دانش آموخته دانشگاهی  به عنوان «هسته آموزشی» بتوانیم در عرصه ارایه محتوای دانایی محور؛  کاربردی تر و با اثربخشی مفیدتری در میادین فرهنگی و هنری حضور داشته  باشیم.

 
 
پایان پیام/ 647

نظر شما