شناسهٔ خبر: 39134234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده بسیج دانشجویی استان کرمان:

برخی از مسئولان مشکلات و شرایط مردم سیل‌زده جنوب کرمان را هنوز لمس نکرده‌اند

سارا سلطانی

فرمانده بسیج دانشجویی استان کرمان با انتقاد شدید از عدم مسئولیت‌پذیری برخی از مسئولان در موضوع سیل جنوب استان کرمان، گفت: عمده‌ترین مشکلات ما در این منطقه تخلیه فاضلاب‌هاست و این کار که جزء تعهد فرمانداری، بخشداری و شهرداری بوده متاسفانه تاکنون انجام نشده این در حالی است که مقرر بود فرماندار منطقه از بندرعباس و شهرهای اطراف تعدادی دستگاه برای این موضوع منتقل کند؛ که پس از گذشت ۱۰ روز تا این لحظه محقق نشده است!!

صاحب‌خبر -

سرهنگ "ناصر بهروز" در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان، گفت: در زمان بحران یکسری نهادها همچون دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، جمعیت هلال احمر، فرمانداری‌ها، شوراها و ... در حوزه خدمت‌رسانی متولی هستند اما به نظر می‌رسد که بعضی از این دستگاه‌ها و نهادها وظیفه خود را فراموش کرده‌اند.

وی با تشریح کمبودها و نارسایی‌ها در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان، عنوان کرد: درست است در این روزها با تعطیلی هایی مواجهه شده ایم اما معتقدیم در این شرایط خاص نباید خواسته‌ها و نیازهای مردم به دست فراموشی سپرده شود، اما متاسفانه به نظر می‌رسد برخی از مسئولین از این شرایط سوء استفاده کرده و کار خدمت‌رسانی را رها کرده‌اند.

فرمانده بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مناطق سیل‌زده جنوب استان اظهار کرد: سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برای پیگیری وضعیت مناطق سیل زده جنوب استان از روز گذشته در منطقه حضور پیدا کرده اند ضمن آنکه در ۱۰ روز گذشته از وقوع سیلاب در جنوب استان کرمان، ایشان تاکنون دو سفر دیگر نیز به این منطقه داشته‌اند.

وی با انتقاد شدید از عدم مسئولیت‌پذیری برخی از مسئولان، گفت: ادارات این منطقه تعطیل، درب آنها بسته‌ و همه رفته‌اند! متاسفانه برخی از مسئولان مشکلات و شرایط مردم را لمس نکرده‌اند. درست است در روزهای اول وقوع سیلاب در جنوب استان کرمان جمعیت هلال احمر تاحدودی ضعیف عمل کرد اما در ادامه جمعیت هلال احمر استان در منطقه خوب عمل کرد و تسهیل‌گری مناسبی را انجام دادند اما معتقدیم نیازهای مردم سیل زده جنوب استان کرمان بیش از این موارد است.

بهروز ضمن تبیین اقدامات سپاه در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان، تصریح کرد: مجموعه‌های مختلفی از سپاه در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان حضور دارند. به‌طورمثال هم اکنون بیش از ۵۰ دستگاه فنی و مهندسی سپاه برای اصلاح، بهبود و ایجاد سیل‌بند، خاکریز، بهسازی و بازسازی راه‌ها در منطقه حضور دارند ضمن آنکه تیم های فنی سپاه در حال ترمیم سیل‌بندهای دور تا دور شهرهایی که در سیل اخیر در جنوب استان کرمان خسارت دیده و باعث ورود آب به شهر شده بودند، هستند.

وی به حضور گردان جنگ نوین در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان برای ضدعفونی کردن شهر و روستاها در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون از قابلیت‌های این گردان در کرمان استفاده نشده بود(این گردان در زمان شیمیایی وارد عمل می‌شود) و استفاده از این قابلیت در منطقه محروم جنوب نشان دهنده اهمیت سپاه به مردم و پای کار بودن سپاه است.

فرمانده بسیج دانشجویی استان کرمان تخلیه آب از شهر زهکلوت را اولویت اول بسیج دانشجویی در این منطقه دانست و اظهار کرد: باتوجه سابقه بسیار خوب بسیج دانشجویی استان در مناطق سیل زده پل دختر و امکانات در دسترس این بسیج در بخش تخلیه آب، بلافاصله از همان ساعات اولیه وقوع سیلاب در منطقه حضور پیدا کردیم و تخلیه آب از شهر زهکلوت را در دو روز اول سیل انجام و سپس به تخلیه گل و لای از منازل پرداختیم ضمن آنکه در این منطقه نیز دست به اقدام جدیدی زدیم و با راه اندازی ۳۰ دستگاه کارواش در سطح شهر زهکلوت اقدام به شستن خانه ها و فرش‌های مردم این منطقه کردیم.

بهروز هدف اصلی حضور سپاه در این منطقه را برگرداندن هرچه سریعتر وضعیت زندگی مردم به قبل از زمان وقوع سیلاب در جنوب استان عنوان کرد و گفت: حدود ۹۵ درصد گل و لای از سطح شهر و منازل مردم این منطقه زدوده شده ضمن آنکه در روستاهای سیل زده نیز تقریبا وضعیت لایه روبی به همین‌ منوال است.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی روستاها بین نهادهای مختلف در راستای امدادرسانی، عنوان کرد: بخشی از این روستاها به مجموعه جبهه انقلاب شامل بسیج، طلاب، گروه‌های مردمی و ... و بخشی به سایر ارگان‌ها سپرده شده بود که باید از فرماندار منطقه پرسیده شود که چرا آن ارگان‌ها و نهادهایی که مقرر بود در منطقه در بحث امدادرسانی و کمک رسانی به مناطق سیل زده جنوب استان حضور داشته باشند، نیامده‌اند! تا به روستاهای که تحت پوشش آنها بوده، خدمات ارایه نداده‌اند و هنوز مردم منتظر آنها هستند.

بهروز با بیان این مطلب که از زمان وقوع سیلاب در جنوب استان کرمان ۱۰ روز گذشته، اما هنوز خدمت رسانی به برخی از روستاهای این منطقه صورت نگرفته است اضافه کرد: باوجود آنکه این روستاها تحت پوشش امداد و خدمات رسانی سپاه نبود، اما به محض دریافت اطلاعاتی که هنوز خدمات رسانی به این مناطق از سوی دستگاه های مربوطه صورت نگرفته است، کار امدادرسانی به این مناطق را راسا آغاز کردیم و عصر امروز نیز تعدادی بسته غذایی برای مردم این مناطق ارسال خواهیم کرد.

فرمانده بسیج دانشجویی استان کرمان با بیان اینکه خدمت‌رسانی مجموعه جبهه انقلاب در منطقه سیل زده تا عادی شدن روند زندگی مردم این منطقه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد بسته‌های غذایی که پیش بینی توزیع در این منطقه شده بود را تاکنون توزیع کرده ایم که این بسته‌های غذایی اهدایی از طرف مردم، سپاه و مقام معظم رهبری بوده است.

وی از برنامه‌های بعدی بسیج دانشجویی در منطقه سخن به میان آورد و اظهار کرد: عمده‌ترین مشکلات ما در این منطقه تخلیه فاضلاب‌هاست و این کار که جزء تعهد فرمانداری، بخشداری و شهرداری بوده متاسفانه تاکنون انجام نشده است و مقرر بود که فرماندار منطقه از بندرعباس و شهرهای اطراف تعدادی دستگاه برای این موضوع منتقل کند؛ که پس از گذشت ۱۰ روز تا این لحظه محقق نشده است!!

بهروز به مشکلات بهداشتی به دلیل عدم تخلیه فاضلاب‌های منطقه اشاره کرد و افزود: طی چند روز آینده هوا در این منطقه گرم خواهد شد و عدم تخلیه فاضلاب‌ها، فاجعه بهداشتی را در این منطقه به بار خواهد آورد و قطعا متولیان امر کم کاری کرده‌اند و امروز ما تصمیم گرفتیم که خودمان خودجوش به این موضوع ورود پیدا کنیم زیرا پای سلامت مردم در میان است و فرمانده سپاه ثارالله این کار برزمین مانده را بین نیروهای خود تقسیم‌ کرده است.

فرمانده بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به اینکه پتو و زیرانداز از نیازهای اساسی مردم این منطقه است افزود: سپاه در حال تهیه و توزیع این اقلام در بین مردم است و امیدواریم خیرین نیز به کمک ما بیایند تا بتوانیم به تعداد مورد نیاز این اقلام را تامین کنیم.

وی در پایان از توزیع ۸ هزار بسته غذایی در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان خبر داد و بیان کرد: هنوز اقلام اهدایی از سوی مقام معظم رهبری به منطقه نرسیده و به محض دریافت این اقلام بلافاصله طبق دستورالمعل تعیین شده در بین مردم سیل زده منطقه توزیع خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما