شناسهٔ خبر: 39131376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا و جهادگرانی با کوله باری از عشق

شاهرود-ایرنا- کمیته ایمنی شهری و روستایی ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود مسئولیت گندزدایی از مکان های عمومی شهرها و روستاها را بر عهده دارد و برای این کار علاوه بر تعدادی از دستگاه‌های اجرایی ، جوانان داوطلبی را برای انجام این کار جهادی سازماندهی کرده است.

صاحب‌خبر -

حدود یک ماه و نیم از آغاز نبرد با کرونا می گذرد و در تمام شب های این قرنطینه خانگی، افرادی هم هستند که به صورت خودجوش لباس رزم به تن کرده و در خیابان های شهر شاهرود به جنگ با کرونا می روند. سلاحشان اما کوله بار روی دوش آن هاست. این افراد که تعدادشان کم هم نیست، مصداقی از همان مردانی هستند که در شعرهای کودکی‌مان شب‌ها که ما می خوابیدیم، حواسشان به آرامش ما بود.آرامشی که جز در سایه سلامتی تحقق پیدا نمی‌کند.
شاید در نخستین نیمه شب های کرونایی، صدای دستگاه های توربوجت در خیابان های شاهرود و پشت پنجره های خانه ها برای مه پاشی محلول های ضدعفونی کننده آزاردهنده بود اما هرچه گذشت، این صدا به آوای آرامش بخشی در گوش شهروندان تبدیل شد که تلاش برای صیانت از سلامتی مردم را در گوششان زمزمه می کرد. 
گروهی از جوانان جهادگر شهر نیز به همین کار مشغولند اما این بار تک به تک با کوله هایی بر دوش به مصاف با این ویروس می روند. جوانانی از قشرهای گوناگون و با تحصیلات مختلف دانشگاهی و حوزوی که همه برای رسیدن به یک هدف، آن هم ریشه کنی کرونا به میدان آمدند.

مسئول هماهنگی یکی از گروه های جهادی در رابطه با شکل گیری تیم ۱۵۰نفره خود گفت: شب شروع این عملیات جهادی فعالیت خود را با کمک سه نیروی انسانی پیاده تنها با یک پمپ آهنی خراب شروع کردیم.

مصطفی عباسی با بیان اینکه هر شب به تعداد نیروهای جهادی داوطلبانه افزوده می شود، یادآور شد: این سازمان دهی شب شهادت حضرت زینب (س) در مسجد زینبیه شکل گرفت و کار را به صورت حرفه ای با ۱۴۶ نیروی اجرایی، ۴۳ پمپ و ۲۴ خودرو شروع کردیم.

عباسی با اشاره به اینکه تمام امکانات تیم جهادی از ابتدا تاکنون توان و قدرت مردمی بوده و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی ندارد خاطر نشان کرد: ما شاهد حضور جهاد گران در رده های سنی مختلف در این تیم عملیاتی هستیم که تا کنون ۲۱ منطقه مسکونی شهرستان خانه به خانه پاکسازی و ضدعفونی شده است.
 این جهادگر با اشاره به اینکه بیان مشکلات گروه در این گزارش نمی‌گنجد تصریح کرد: هر چه تا کنون بوده چیزی جز عنایت خداوند متعال و پیگیری مردم نبوده است و تنها حمایت نهادها در حد آشنایی آنها با افراد گروه بوده است.

عباسی افزود: ما در حداقل ها اعم از لباس، ماسک و عینک و حتی هزینه سوخت مانده ایم و با اینها ۲۰روز کار را پیش برده‌ایم اما نیاز به پشتیبانی های جدی تری از سوی مسئولان داریم.
وی ادامه داد: اگر اعلام جنگ می شود یعنی همه پای کار بیایند زیریک پرچم تا بتوانیم نتیجه را تغییر دهیم.

 مسئول کمیته ایمنی شهری و روستایی ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود نیز به ایرنا گفت: از ابتدای شیوع این بیماری نیروهای مسلح به همراه نیروهای جهادی دست به دست هم  با همدلی و انسی که نسبت به همشهریان خود داشتند کارهای ارزشمندی انجام دادند.

سردار عبدالرحیم ابراهیمیان با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با کرونا با ۶ کمیته شکل گرفته است افزود: یکی از این کمیته ها مسئولیت گندزدایی معابر و منازل سطح شهر را به عهده دارد که چندین گروه جهادی در این راستا فعالیت می‌کنند.
وی تصریح کرد: کمیته ضد عفونی با همکاری گروه های جهادی، جهاد کشاورزی، شرکت نفت، اداره راه و شهرداری با فرماندهی تیپ ده محرم تشکیل شده است که نقاط پرتردد و در معرض خطر را اولویت بندی کرده و با امکاناتی که در اختیار دارند ضدعفونی می کنند.

فرمانده گروه پدافند هوایی ده محرم با بیان اینکه بسیج مردمی در تمامی عرصه‌ها بدون توقع بدون مطالبه، بی ادعا و با اخلاص خوش درخشید خاطر نشان کرد: به گفته دکتر "چمن" رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده جبهه سلامت این روز های شهرستان یکی از دلایلی که باعث شد روند صعودی این بیماری به کندی پیش برود تلاش شبانه روزی نیروهای جهادی بود.
وی در رابطه با مشکلات و کمبود های نیروهای جهادی نیز ابراز کرد: در این رابطه چندین نشست برگزار شده و در آینده ای نزدیک رفع خواهد شد تا شرمنده اخلاص بسیجیان نباشیم.

ویروس کرونا تا کنون در شاهرود ۳۶۲ تن را مبتلا کرده که از این تعداد ۲۸۹ تن معادل ۸۰ درصد بهبود یافته‌اند.

تا روز نهم فروردین ، ۸۴ تن بدلیل ابتلا به کرونا در استان سمنان فوت کرده‌اند که در این بین ۲۴ فوتی مربوط به سال ۹۹ بوده است

نظر شما