شناسهٔ خبر: 39123380 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

با حضور مدیر کل دفتر صنایع برق و تجهیزات پزشکی وزارت صمت انجام شد؛

بازدید از واحدهای تولید ماسک استان البرز / نصب ماشین آلات و آماده سازی یک واحد صنعتی با ظرفیت اسمی تولید روزانه ۳ میلیون قطعه ماسک سه لایه / افزایش تولید صنعتی ماسک N95

مدیر کل دفتر صنایع برق و تجهیزات پزشکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز 1۲ فروردین ماه مصادف با روز جمهوری اسلامی، از 2 واحد اصلی تولید ماسک سه لایه و N95 در شهرک صنعتی اشتهارد و پردیس دانشگاهی کرج در استان البرز بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، کیوان گردان در حاشیه این بازدیدها در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: هم اکنون مراحل نهایی نصب ماشین آلات و راه اندازی بزرگترین واحد صنعتی تولید ماسک سه لایه در استان البرز در حال انجام است که به تنهایی می تواند با ظرفیت اسمی روزانه ۳ میلیون قطعه ماسک را پس از راه انداری به حجم تولیدات کنونی کشور اضافه کند.

وی تصریح کرد: برای افزایش تولید روزانه ماسک سه لایه تا یک میلیون قطعه دیگر نیز در سایر استان ها برنامه ریزی و در حال اقدام هستیم که واحدهای مربوطه نیز در سریع ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند .

گردان گفت: در این بازدید که در یک روز تعطیل و مصادف با روز جمهوری اسلامی انجام شد؛ وی هدف اول بازدید امروز را تقدیر و تشکر ویژه از زحمات مدیران و کارکنان این واحدها تولیدی عنوان نمود که در شرایط خاص امروز کشور و در روند مقابله با کرونا، با تمام انرژی و توان خود پای کار آمده اند.

ایشان تاکید کرد: تولیدات بهداشتی کشور در راستای حمایت حفاظتی از کادر درمانی و پرستاران عزیز کشورمان به وزارت بهداشت تحویل میگردد که جا دارد به تلاشگران هر دو عرصه تولید و درمان یک دست مریزاد جانانه عرض کنم.

مدیر کل دفتر صنایع برق و تجهیزات پزشکی وزارت صمت در خصوص بازدید خود از واحد "ترمه ماسک" در شهرستان کرج نیز افزود: این واحد دانش بنیان در زمان آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، تنها تولید کننده صنعتی ماسک N95 در ایران بود که حدود 5 هزار قطعه ماسک برای مصارف صنعتی تولید می کرد و امروز با تلاش های انجام شده و تامین مناسب مواد اولیه به تولید روزانه 30 هزار عدد دست یافته و تا چند روز آینده این عدد به 40 هزار عدد خواهد رسید.

گردان تصریح کرد: تولید 40 هزار عدد ماسک N95، در ترمه ماسک بیش از یک سوم درخواست روزانه وزارت بهداشت به این نوع از ماسک را پوشش می دهد و این نشان دهنده اهمیت فروان این واحد صنعتی در کشور است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش های انجام شده در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات ماسک های سه لایه و N95 به کشور نیز تسریع شده و نیاز بخش درمانی کشور و مردم نیز، بزودی در سطح قابل قبولی مرتفع خواهد شد.

مدیر کل دفتر صنایع برق و تجهیزات پزشکی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: با توجه به سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت ، تاکنون اولویت تحویل تولیدات اقلام بهداشتی مرتبط با مراکز درمانی بوده و با افزایش ظرفیت تولید که انصافاً با یک کار جهادی و شبانه روزی در حال انجام است و با تصمیم وزارت بهداشت و درمان، توزیع ماسک در سطح داروخانه ها نیز می تواند اجرایی شود و ان شاءالله دغدغه های مردم در این خصوص نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

نظر شما