شناسهٔ خبر: 39108563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شهرکرد: همدلی لازمه غلبه بر کروناست

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، همدلی را لازمه غلبه بر ویروس کرونا دانست و گفت: این موضوع می‌طلبد همه پای کار باشند و زمینه مشارکت و همراهی مردم فراهم شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز دوشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانس با ائمه جمعه و مسئولان استانی و شهرستانی که به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی مسائل شرعی و غسل و کفن جان‌باختگان مبتلا به کرونا برگزار شد، افزود: همه مردم و مسئولان پای کار هستند و اگر معدود افرادی هم همراهی نکنند باید آنها را نیز همراه کنیم تا هرچه زودتر این بلا از میان برداشته شود.

وی افزود: نباید فردی که بر اثر ویروس کرونا جان‌باخته است را بدون این‌که آداب شرعی و غسل و کفن کرد و باید به طور حتم غسل و کفن شود.

به گفته وی، خداوند در همه حوادث ،برکاتی قرار می‌دهد و هیچ حادثه‌ای در عالم بدون حکمت نیست و هیچ بلایی از حکمت پروردگار دور نیست در شیوع ویروس کرونا هم حکمتی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما وظایفی نسبت به این اموات داریم، این‌ها مومن و برادر و خواهر ایمانی ما هستند، ما نسبت به این‌ها تکلیف داریم و تکلیف شرعی را نمی‌توانیم، بگذاریم زیر پا بماند، باید مطابق شرع مقدس همه این وظایف را انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ما موظف هستیم افرادی که براثر کرونا از دنیا می‌روند را غسل بدهیم چون می‌توانیم و باید همه دست به دست هم بدهیم و امکانات را فراهم کنیم تا مشکلی در این خصوص شکل نگیرد.

نکونام افزود: همان‌طور که در پیام جمعه هم تاکید شد برای رفع این بلا در کنار رعایت مسائل بهداشتی باید دعا، صدقات فراموش، قربانی کردن و توسلات فراموش نشود.

نکونام همچنین بر ضرورت مدیریت فضای جامعه در آستانه روز طبیعت تاکید کرد و گفت: باید سخت گرفته شود تا اجتماع مردمی در هیچ کجای استان نداشته باشیم که این مهم همراهی مردم و مسئولان را می‎طلبد.

به گزارش ایرنا بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکنون ۱۱۴ بیمار مبتلا به  ویروس کرونا در استان شناسایی شده است که ۷۳ بیمار بهبود یافته‌اند.

نظر شما