شناسهٔ خبر: 39108216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جانشین بسیج دانشجویی استان خبر داد

تولید ۳۰هزار ماسک در کارگاه‌های تولیدی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد

عیسی فتحی عیسی فتحی / عیسی فتحی

جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگاه‌های تولید ماسک ما تاکنون ۳۰ هزار ماسک تولید کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

«سید مسعود پرهیزگار» روز دوشنبه ۱۱ فروردین ماه ۹۹ در جمع خبرنگاران با قدردانی از خدمات و تلاش‌های اصحاب رسانه و حضور در خط اول حوزه سلامت در راستای کمک به قطع زنجیره کرونا افزود: بسیج دانشجویی مجموعه‌ای است که دو  واژه را یدک می‌کشد نخست بسیج که مدرسه عشق است و دوم دانشجو که چشم بیدار جامعه است بنابراین از این طیف انتظارات زیادی می‌رود.

وی با بیان این که بسیج دانشجویی دغدغه‌مند است و در همه عرصه ها حضور دارد، اظهارکرد: این مجموعه دغدغه نظام و حکومت و مردم را دارد تا کمکی به رفع موانع داشته باشد در عرصه های مختلف حضور داشته و با شیوع این ویروس هر چند که دانشگاه ها تعطیل شده اما دانشجویان از وظیفه خود غافل نشده‌اند.

جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۲ گرو جهادی در ۷ عرصه و در ذیل ۴ کارگروه در سه شهرستان در حال فعالیت هستند و قرارگاهی به نام مقابله با ویروس کرونا تشکیل دادیم که ۴ نفر از معاونت‌ها مسوولیت این ۴ کارگروه را بر عهده گرفتند تا خدمت رسانی بهتری داشته باشیم و اکنون در سه دفتر ما در سه شهرستان بویراحمد و گچساران و دهدشت در ۷ عرصه فعالیت انجام می‌شود.

پرهیزگار تصریح کرد: کارگروه اول عملیات میدانی و جهادی است که در کف میدان حضور پیدا می‌کنند که کارگاه‌های تولید ماسک راه‌اندازی کردیم و تاکنون ۳۰ هزار ماسک تولید کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته به سمت کارگاه‌های تولید خانگی هم رفتیم که تولید ماسک زیر نظر دانشگاه با استریل انجام و سپس تحویل بازار می‌شود.

جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارگروه دوم فرهنگی است که در عرصه فرهنگی و فرهنگ سازی و امیدبخشی کار می‌کند و کارگروه سوم رسانه و کارگروه چهارم مساله محوری و مطالبه‌گری است.

پرهیزگار تاکید کرد: در کارگروه اول ضد عفونی معابر را داشتیم که در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه با تجهیزات ماشینی و کوله پشتی کار می‌کنند و ضد عفونی اماکن سربسته را انجام می دهند و دیروز نیز زندان مرکزی یاسوج را گندزدایی کردند و برای حضور نخبگان در عرصه چالشی هم برای حضور هنرمندان و نخبگان ایجاد کردند.

وی ادامه داد: بحث خیریه و کمک‌های مردمی را داریم که دانشجویان در هر سه شهرستان در دو قالب بسته‌های بهداشتی و غذایی به پارکبانان و کارگران شهرداری و سایر اقشار محروم کمک می‌کنند.

جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث غربالگری در ورودی شهرستان‌ها که سه گروه در گچساران و یاسوج و دهدشت و در بیمارستان شهید رجایی گچساران اقدام می‌کنند.

پرهیزگار افزود: در کارگروه دوم فرهنگ سازی و امیدبخشی و تولید فرهنگی است که برای نمونه دانشجویان دانشگاه فرهنگی کارگاهی ایجاد کردند و بسته‌های آموزشی را برای مدارس تهیه می‌کنند و کار دیگر تولید نماهنگ‌ها و مصاحبه با افراد مختلف و پخش زنده و پویش‌ها و مسابقاتی است که قرار است اطلاع رسانی شود.

وی اظهارکرد: کارگروه رسانه‌ای که کار تولید و انتشار خبر را داشته و با سراج در تولید نوشته و موشن‌گرافی و اینفوگرافی همکاری می‌کند.

جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در کارگروه مساله محوری کمبودهایی که وجود دارد رصد می‌شود و سیستم‌ها را پایش می‌کنیم و به گوش مسوولان می‌رسانیم و مسئولان تاکنون همراه و همگام برای رفع مشکلات بوده‌اند همچنین در بسیج دانشجویی مساله محوری باب شده و بررسی می کنیم که فرهنگ و اقتصاد و سیاست چه آسیب‌هایی از رهگذر کرونا دیده‌اند.

به گزارش ایسنا، پرهیزگار بیان کرد: در کنار همه این‌ها قضیه سیل نیز هست و گروه جهادی برای کمک به سیل زدگان جنوب شرق کشور تشکیل شد و اولین محموله به زهکلوت و کرمان ارسال شد.

انتهای پیام

نظر شما