شناسهٔ خبر: 39103568 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت موسسه هنرمندان پیشکسوت از پویش مشاهنر

تهران- ایرنا- موسسه هنرمندان پیشکسوت از خیزش هنرمندان برای تولید آثار هنری در قالب پویش مشاهنر برای همراهی با مردم ایران حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

سید محمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اعلام این موضوع گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ همواره در فراز و نشیب‌ها همراه و کنار مردم بوده‌اند و حالا که هنرمندان در قالب پویش مشاهنر برای مقابله با ویروس کرونا با مردم همراه شده‌اند موسسه هنرمندان پیشکسوت در این همراهی مشارکت و از آن حمایت می‌کند.

طباطبایی درباره چگونگی این مشارکت توضیح داد: همانطور که در پویش مشاهنر ذکر شده قرار بر تولید آثار هنری برای مردم به منظور کمک به عبور از بحران کروناست و از طرفی بسیاری از هنرمندان همراه شده با این پویش از هنرمندان پیشکسوت و اعضای این موسسه هستند. بنا داریم از آثار تولید شده توسط هنرمندان پیشکسوت عضو یا دارای شرایط موسسه در این پویش حمایت کنیم.

البته به طور حتم برای جمع‌آوری آثار هنرمندان تولیدشده در این پویش و نگهداری و استفاده از آثار در قالب یک مجموعه گنجینه ملی هنری برنامه‌ریزی خواهیم داشت. 

جمعی از هنرمندان نامدار در حوزه‌های سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی و هنرهای تجسمی از روز شنبه (نهم فروردین) با صدور بیانیه‌ای از مشارکت حداکثری خود در ۱۰۰ روز آینده برای تولید آثار هنری در فضای مجازی در راستای کمک به مردم و ارتقای روحیه سلامت روانی جامعه در این روزهای خانه‌نشینی با راه اندازی پویش #مُشاهنر خبر دادند.

در بیانیه این حرکت جمعی که قرار است با هشتگ #مشاهنر در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی فعالیت کند، آمده است:

این روزها که مردم خوب، صبور و رنج کشیده ما در یکی از تلخ ترین شرایط  قرار دارند و عزیزترین گوهر هستی خود و عزیزان‌شان در معرض تهدید و  آسیب جدی قرار دارد، همچنین نگرانی‌هایی در روند تشخیص به‌موقع  و پیشگیری از گسترش غیر منتظره ویروس و بیماری کرونا و آسیب‌های غیر قابل جبران آن بر جای مانده و می‌ماند، ما فعالان عرصه هنر و ادب  کهن بوم و بر  ایران‌زمین، با اظهار تاسف و اندوه عمیق خود نسبت به جان باختن تعداد زیادی از ایرانیان و به جهت تلاش در پیشگیری از افزایش خسارت‌های بیشتر، به‌ویژه در تعطیلات طولانی  پیش رو، با تاکید و اصرار بر شعار در خانه می‌مانیم، از همه شما دوستداران و علاقه‌مندان به هنر و هنرمندان ایران‌زمین می‌خواهیم برای حفظ جان خود و عزیزانتان، با شعار در خانه می‌مانیم واقعا در خانه بمانید و این بهار و نوروز را در خانه که اولین و آخرین پناه در مقابل این دشمن تازه‌وارد و نابکار است، سر کنید.

ما و همکاران هنرمندمان در سراسر ایران، در کنار شماییم و تلاش، ابتکار و هنر خود را در دست‌کم دوره ۱۰۰روزه پیش رو، مصروف نزدیک‌تر شدن به شما که مخاطبان پُرمهر و باخرد قرن‌های متمادی فرهنگ و هنر بوده‌اید، خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دیروز در صفحه شخصی خود در توئیتر با قدردانی از هنرمندان به خاطر اجرای پویش مشاهنر نوشت: خیزش هنرمندان ایران‌زمین در دوران کرونایی نشان از روح مسؤولیت مدار هنر است. خیزش هنرمندان ایران‌زمین در دوران کرونایی نشان از روح مسؤولیت مدار هنر است که سال‌هاست از هنرمندان نیک سرشت میهن شاهدیم. ‏قدردان هنرمندان به خاطر اجرای پویش مشاهنر و بردن هنرشان به خانه‌های مردم باشیم.

کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۴۱۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۲۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این بیماری بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۱۴۹۵ مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشحالیم تاکنون ۱۳۹۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۷۵۷ نفر رسید.

وی اظهار کرد: ۳۵۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. تا ظهر امروز بیش از ۶۳ میلیون نفر در غربالگری کرونا مشارکت داشته اند.

نظر شما