شناسهٔ خبر: 39084101 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی بیمارستان‌های موقت برای ایجاد امنیت فکری و روانی مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: راه اندازی بیمارستان‌های موقت و صحرایی در ایجاد امنیت فکری و روانی مردم نقش بسزایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، دکتر جواد آقا زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در برنامه افتتاح بیمارستان موقت مهاباد گفت: در زمانیکه در استان قم اولین مورد بیماری کرونا مشاهده شد تحت عنوان پدافند غیر عامل ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا ویروس به ریاست استاندار آذربایجان غربی تشکیل شد و به تبع آن قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا ویروس در استان شکل گرفت.

او افزود: مدیر شبکه مهاباد با همکاری و همراهی فرماندار ویژه مهاباد و رئیس ستاد مقابله کرونا ویروس و ادارات، و همکاران حوزه بهداشت و درمان ستاد مرکز پیشگیری و مقابله با کووید ۱۹ را در شهرستان شکل دادند؛ و از پیگیری‌های نماینده مهاباد به خاطر دغدغه‌های مردم در مقابله با کرونا ویروس در شهرستان مهاباد طی تماس‌هایی که با استاندار و اینجاب داشتند قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: با در خانه ماندن می‌توانیم حلقه اتصال این ویروس را بشکنیم و با بحث پیشگیری از خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت از طریق بهورزان و مراقبین سلامت می‌توانیم حضور مردم در بیمارستان‌ها را کمتر کنیم. در سطح استان آذربایجان غربی ۲۵۰۰ تخت خالی، ۲۲۰ تخت ICU آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی می‌باشد و این حرکت‌ها، نقاهتگاه‌ها و بیمارستان‌های موقت که در حال شکل گیری است بیشتر جهت ایجاد امنیت فکری و روانی برای مردم است.

دکتر آقازاده اضافه کرد: بیمارستان‌های سطح استان تاکنون به طور مطلوبی جوابگوی بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا بوده ۲۱ مرکز خدمات جامع سلامت به عنوان مرکز غربالگری بیماری‌های واگیر به صورت ۱۶ ساعته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب، سه بیمارستان شامل قمر بنی هاشم خوی در شمال استان، طالقانی ارومیه و فاطمه زهرا میاندوآب در جنوب استان در نظر گرفته شده تا بیماران سایر شهر‌هایی که کمبود تخت ICU دارند در کمترین زمان اعزام شوند.

او با قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین استان برای مقابله با این بیماری خاطرنشان کرد: تلاش خیران سلامت و کمک‌های مردمی در قالب راه اندازی بیمارستان‌های موقت تنها برای ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان استان است. به امید آنکه قبل از نیاز به این تخت‌ها با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی این ویروس جهانی را نابود کنیم.

نظر شما