شناسهٔ خبر: 39083837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین محموله ماسک وارداتی به خراسان رضوی تحویل شد

مشهد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نخستین محموله ماسک وارداتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان تحویل شد.

صاحب‌خبر -

سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از محمدرضا مس فروش گزارش داد: این محموله که شامل ۲۸۱ هزار ماسک سه لایه و بیش از ۸۰ هزار ماسک N۹۵  است، با نظر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و  مسوول کمیته تامین اقلام اساسی مقابله با کرونا و معاون دادستان مرکز استان در حال تحویل به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین نیازهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به واردات ماسک اقدام کرد که سهم استان‌ها نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: سهمیه تحویلی معادل ۴۲ درصد سهمیه تخصیصی به خراسان رضوی در این زمینه است و مابقی سهیمه نیز طی روزهای آتی تحویل استان خواهد شد.

مس فروش گفت: این ماسک‌ها به صورت رایگان در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، گناباد، سبزوار، تربت‌جام و تربت‌حیدریه قرار می‌گیرد.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی به هزار و ۳۶۱ نفر رسیده و همچنین تاکنون ۶۰۰ بیمار مشکوک به کرونا و مبتلا به بیماری حاد تنفسی نیز در این استان جان باخته‌اند که نتیجه آزماش کرونای ۱۹۷ تن مثبت اعلام است.

نظر شما