شناسهٔ خبر: 39079544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آماده‌باش ۱۲۰ تیم امدادی و عملیاتی برای سیلاب احتمالی در فارس

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان فارس گفت: ۱۲۰ تیم امدادی و عملیاتی هلال‌احمر استان برای مقابله با سیلاب های احتمالی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

مهدی خوبیار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از شیراز، اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال وقوع بارش‌های رگباری، ۱۲۰ تیم امداد و نجات تا ۱۵ فروردین برای مدیریت حوادث احتمالی در آماده‌باش هستند.

وی بابیان اینکه امدادگران موفق به نجات جان ۵ نفر و پیدا شدن اجساد ۵ تن که در بارندگی مفقودشده بودند، ادامه داد: ۱۴۰ نفر در قالب ۱۵ تیم امدادی به هموطنان امدادرسانی کردند.

خوبیار با اشاره به بارندگی اخیر، افزود: جمعیت هلال‌احمر فارس به ۶۳ خانوار متأثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کرده است و شهرستان‌های خنج، رستم، فراشبند، قیروکارزین، ممسنی، مهر و نی‌ریز متأثر از سیل و آبگرفتگی و حوادث درگیر بوده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان فارس تصریح کرد: همچنین با توجه به نیاز و ضرورت اقلام امدادی ازجمله چادر و بسته‌های غذایی به حادثه دیدگان توزیع شده است.

وی بابیان اینکه مسافران در حریم رودخانه‌ها مستقر نشوند، تأکید کرد: با توجه به بارندگی‌ها کشاورزان، دامداران و عشایر تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی در این زمینه انجام دهند.

خوبیار با اشاره به تب سنجی نیرو‌های هلال‌احمر در مبادی ورودی و خروجی فارس، تصریح کرد: ۳۹۱ نیروی امدادی و ستادی در ۸۳ پایگاه غربالگری با ۵۲ دستگاه خودروی امدادی کار تب سنجی را انجام می‌دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان فارس یادآور شد: ارائه خدمات امداد و نجات برای همه هم‌وطنان در استان و سایر شهروندان به‌صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما