شناسهٔ خبر: 39078318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مهم‌ترین‌های ورزشی‌ آذر 98| جدایی «منصوریان» از سبزپوشان/ طلای جهانی بر گردن «غفور»

مهم‌ترین اتفاقات ورزشی استان اصفهان در آذر ماه سال 1398 را در این گزارش مرور می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ورزش اصفهان در سال ۹۸ اتفاقات متفاوت تلخ و شیرین زیادی را به خود دید و از همین رو قصد داریم در گزارش‌هایی سلسله‌وار به بررسی مهم‌ترین اتفاقات ورزشی اصفهان در هر ماه سال ۹۸ بپردازیم.

مهم‌ترین رویداد‌های ورزشی استان اصفهان در آذر ماه ۹۸

در روز ۵ آذر از مرحله یک‌هشتم جام حذفی فوتبال تیم‌های سپاهان اصفهان و پیکان تهران در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک و صعود سپاهان به دور بعدی همراه بود.

در روز ۶ آذر رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان کشور برگزار شد و در رده‌بندی امتیازی این مسابقات تیم‌ وزنه‌برداری جوانان اصفهان با کسب ۶۱۶ امتیاز در جایگاه سوم مسابقات قرار گرفت.

برای اصفهان علی‌رضا معینی در حرکت یک‌ضرب دسته ۸۱ کیلوگرم و امیرسالار عباسی در حرکت یک‌ضرب، دوضرب و مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شدند، همچنین سپهر مردانی در حرکت دوضرب دسته ۹۶ کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کرد.

در روز ۸ آذر در مسابقات تیراندازی با کمان کسب سهمیه المپیک امین پیرعلی و در مرحله اول قهرمان فیلیپین را برد، در مرحله بعدی نفر اول رنکینگ که تاجیکستانی بود را شکست داد و در مرحله سوم قهرمان ازبکستانی را از پیش رو برداشت تا به ۴ نفر برتر راه پیدا کند.

اما طبق قوانین به هر کشور تنها یک سهمیه تعلق می‌گیرد و با توجه به حضور ۲ ایرانی در نیمه‌نهایی فقط یک سهمیه به وزیری رسید و سهمیه المپیک بعدی به نفر پنجم از کشور مغولستان تعلق گرفت و پیرعلی المپیکی نشد.

در روز ۹ آذر تیم‌های سپاهان اصفهان و استقلال تهران در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف یکدیگر رفته‌اند که این بازی حساس و جذاب بازی در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

در روز ۱۳ آذر مجمع انتخاباتی هیأت ووشو استان اصفهان برگزار شد که انتخابات با ۴ کاندیدا برگزار شد که در نهایت از ۱۹ رای مأخوذه، محسن روناسی با کسب ۱۳ رأی در مقابل حمید آذری با ۶ رأی پیروز شد و به عنوان رئیس هیأت ووشو استان اصفهان در چهار سال آینده انتخاب شد.

در روز ۱۴ آذر تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند و این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس به پایان برسد و این تیم بعد از ۹ سال در فولادشهر مقابل ذوب‌آهن پیروز شود؛ همچنین سومین شکست منصوریان مقابل پرسپولیس رقم خورد.

در روز ۱۶ آذر در فینال مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ در مسکو سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم در فینال برابر کیو دون این از کره جنوبی دارنده مدال برنز جهانی ۲۰۱۷، طلا و نقره گرندپری ۲۰۱۹، قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ نتیجه را ۲۱ بر ۱۰ واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

در روز ۱۸ آذر تیم‌های والیبال لوبه ایتالیا و ساداکروزیرو در فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به میزبانی برزیل مقابل هم قرار گرفتند و در پایان لوبه به پیروزی رسید.

به این ترتیب لوبه برای نخستین‌بار توانست قهرمان رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شود؛ غفور نخستین ایرانی است که توانسته مدال طلای این مسابقات را به گردن بیاویزد و برای ورزش اصفهان افتخارآفرینی کند.

در روز ۲۷ آذر باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرد با توجه به توافق انجام شده با علی‌رضا منصوریان و مذاکرات صورت گرفته که با حضور تمامى اعضای هیات مدیره باشگاه شکل گرفت، منصوریان از تیم فوتبال باشگاه جدا شد.

پس از کسب نتایج ضعیف و تشکیل جلسه هیأت‌مدیره ذوب‌آهن، هیأت‌مدیره این تیم به منصوریان فرصت داده بود تا حداقل ۱۰ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن را برای ادامه همکاری کسب کند که این موضوع انجام نشد و وی توانست تنها ۸ امتیاز برای سبزپوشان اصفهانی کسب کند.

در روز ۲۸ آذر در سومین دوره مسابقات گرند اسلم در ووشی چین سجاد مردانی تکواندوکار اصفهانی در نخستین مبارزه به مصاف چین رفت ژیائوکسینگ سانگ برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و برنز گرند اسلم دوره قبل رفت و در نهایت پس از شکست مقابل این هوگوپوش علاوه بر این‌که از گردونه رقابت‌ها حذف شد، شانس حضور در المپیک توکیو را از دست داد و سومین سهمیه تکواندو ایران سوخت.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۲۰/

نظر شما