شناسهٔ خبر: 39075708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۷۵ درصد خانوارها در خراسان جنوبی غربالگری کرونا شدند

دهقانی فیروزآبادی گفت: تاکنون ۱۸۱ هزار و ۵۳۹ خانوار معادل ۷۵ درصد خانوارهای خراسان جنوبی در زمینه ویروس کرونا غربالگری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۹ فروردین) به رسانه های گروهی گفت: با اضافه شدن ۱۵ مورد ابتلای جدید تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان جنوبی به ۲۶۶ نفر رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به یک فوتی جدید که بیمار کرونایی ۹۰ ساله است، افزود: تعداد جانباختگان بیماری کرونا  در خراسان جنوبی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده تاکنون به ۲۴ نفر  افزایش یافته است.

 

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: از مجموع بیماران کرونایی در استان تاکنون ۲۰۱ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و دوره تکمیلی درمان را می گذرانند و ۴۱ نفر  بستری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۱ هزار و ۵۳۹ خانوار معادل ۷۵ درصد جمعیت خانوارهای استان مورد غربال قرار گرفته اند، افزود: همچنین ۹۹ نفر در ارزیابی اولیه نیازمند ارجاع به سطح تخصصی درمان بوده اند و برای هفت نفر درمان دارویی تجویز شده است.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر امروز اعلام کرد: تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

اجرای طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز شد و با تصویب رئیس جمهوری تا بیستم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/ 375

نظر شما