شناسهٔ خبر: 39072318 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ورود سه هواپیمای باری ارتش امارات به لیبی

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که پرواز سه هواپیمای باری نظامی از امارات به یک پایگاه وابسته به نیروهای خلیفه حفتر را رصد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتاق عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس امروز (شنبه) اعلام کرد که سه هواپیمای باری ارتش امارات در یک پایگاه وابسته به نیروهای خلیفه حفتر فرود آمده‌اند.

به نوشته الجزیره، در بیانیه این اتاق عملیات آمده است که سه هواپیمای مذکور از پایگاه نظامی «سویحان» در ابوظبی پرواز کرده و در پایگاه «الخادم» در شرق لیبی فرود آمده‌اند. این پایگاه در یک سال گذشته در اختیار امارات بوده است.

در این بیانیه اشاره‌ای به محتوای بار این سه هواپیما نشده است.

ورود هواپیماهای اماراتی به لیبی و همچنین تشدید درگیری‌ها در روزهای گذشته میان نیروهای وابسته به خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی، در حالی است که سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی بارها خواستار توقف درگیری‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا شده‌اند.

نیروهای تحت امر حفتر از چهارم آوریل ۲۰۱۹ (۱۵ فروردین ۹۸) حمله به طرابلس پایتخت لیبی و مقر دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» را آغاز کرده‌اند و در تلاش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز موفق نشده‌اند.

انتهای پیام/م

نظر شما