شناسهٔ خبر: 39056345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی لرستان:

مشارکت مردم مهم ترین راه کنترل و مهار ویروس کروناست

ثمینی با اشاره به آمار روز افزون مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان، گفت: مشارکت و همراهی مردم مهم ترین راه کنترل و مهار ویروس کروناست.

صاحب‌خبر -

«محمود ثمینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: متاسفانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان لرستان سیر صعودی داشته است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، همراهی مردم را مهم ترین راه کنترل و مهار این ویروس دانست و اظهار داشت: توجه مردم به طرح در خانه ماندن و رعایت توصیه های بهداشتی برای قطع شدن زنجیره های انتقال این ویروس منحوس ضروری است.

 

وی با  تقدیر از مشارکت خوب مردم استان لرستان در عمل به توصیه ها و پرهیز از خضور در اجتماعات، بیان کرد: به مردم توصیه می شود بیشتر به هشدارها توجه داشته باشند.

 

ثمینی افزود: به آندسته از افرادی که تاکنون موضوع را جدی نگرفته اند توصیه می شود، خود را با سایر مردم در عمل به دستورالعمل ها همراه کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، ادامه داد: دستورالعملهای ابلاغی از سوی دولت به شهروندان در زمینه رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند جدیت مردم برای اجرای آنهاست.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط باید تحت کنترل باشد، تصریح کرد: صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع می شود اما خروج افراد غیرساکن از استان برای برگشت به محل سکونت خود بلامانع است.

 

معاون استاندار مطرح کرد: مدارس و دانشگاه ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و استخرها که محل تجمع افراد هستند، تا پایان طرح تعطیل خواهند بود . همچنین برگزاری هرگونه مراسم که موجب ازدحام جمعیت شود، اعم از رسمی و غیررسمی ممنوع است.

 

ثمینی ادامه کار فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها و سوپر مارکت هایی که مایحتاج اولیه مردم را تأمین می کنند بلامانع عنوان کرد و افزود: تمامی ادارات دولتی نیز تا ۱۵ فروردین تعطیل می باشد اما دستگاه های خدمات رسان در این ایام به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 

 

وی خاطرنشان کرد: تردد خودروهای حمل بار،کالا و مایحتاج مردم، سوخت، و امدادرسانی مشمول ممنوعیت نبوده ولی ضوابط بهداشتی درهواپیما،قطار و اتوبوس‌های بین شهری باید رعایت شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: خودروهای متخلف از این مقررات به مدت یک ماه توقیف و جریمه نقدی پانصد هزار تومان برای آنها منظور خواهد شد و  واحدهای صنفی نیز در صورت تخلف به مدت یک ماه پلمپ می شوند.

پایان پیام/ 599

نظر شما