شناسهٔ خبر: 39042862 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

رهبر انصارالله یمن:

قدردان تمام ملت یمن بویژه رزمندگان برای تمام فداکاری‌ها و ایستادگی‌هایشان هستیم/ ائتلاف سعودی به شکست واقعی رسیده است/ سعودی حملات به یمن را عملاً و نه در حد حرف متوقف کند

رهبر انصارالله یمن مقاومت بی‌مثال ملت این کشور در برابر تهاجم ائتلاف متجاوز را ستود و از آن قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - یمن

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (پنجشنبه) به مناسبت پنج سال ایستادگی یمن در برابر تجاوز ائتلاف سعودی و ورود این جنگ به سال ششم سخنرانی کرد.

وی در ابتدای این سخنرانی به مناسبت «روز ملی ایستادگی»، مقاومت ملت یمن در برابر ائتلاف سعودی را یک ایستادگی اسطوره‌ای و بی‌نظیر در تاریخ یمن خواند.

عبدالملک الحوثی در ادامه از تمام ملت یمن بویژه رزمندگان یمنی در میدان جنگ به خاطر تمام فداکاری‌ها و ایستادگی‌ها قدردانی کرد.

وی ادامه داد: از لحظه اول این تجاوز از کشنده‌ترین سلاح‌ها برای هدف گرفتن و تخریب تمام امکانات خدماتی یمن استفاده شد. بنابراین مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، منازل، پلها، بندرها و فرودگاه‌ها هدف گرفته شد و حتی از آثار تاریخی هم نگذشتند.

رهبر انصارالله یمن در ادامه گفت، ائتلاف با توجه به امکانات زیاد خود و برخورداری از پوشش بین‌المللی فکر می‌کرد طی چند هفته یا نهایتا چند ماه کار یمن را یکسره می‌کنند اما پس از اینکه در این موضوع شکست خورد به کشتار، توطئه و برنامه‌های دیگر مانند فتنه انگیزی روی آورد تا اراده و روحیه ملت یمن را تضعیف کند اما به خواست خدا و بیداری ملت شکست خورد.

الحوثی تاکید کرد: جامعه بین الملل از این تجاوز در بیشتر مراحل و زمینه ها دفاع کرد.

رهبر انصارالله افزود: پیروزی هایی که محقق کردیم برخی از کشورهای حامی متجازوان را به بازنگری در مواضعشان واداشته است.

وی تأکید کرد:اقدامات دشمن در مناطق اشغالی ماهیت آن به عنوان اشغالگر را فاش کرد و اعترافات خیانتکاران نشان داد وضعیت آنها مانند وضعیت یک اشغالگر است.

رهبر انصارالله یمن سپس تصریح کرد، ایستادگی ملت یمن با توکل به خدا ادامه خواهد داشت و تمام توطئه‌ها را شکست خواهد داد. دشمن به یک شکست واقعی رسیده و بر سر این موضوع اتفاق‌نظر وجود دارد.

عبدالملک در ادامه گفت، ارتقای توانایی‌های نظامی یمن ادامه داد و امروز ملت یمن از توانایی نظامی پیشرفته و متنوعی برخوردار است و انواع سلاح‌ها را تولید می‌کند.

وی در ادامه به تلاش‌های بسیار زیاد دستگاه‌های امنیتی یمن پرداخت و گفت، آنها با جنگی سخت روبرو بوده‌اند و دستاوردهای زیادی در تمام جبهه‌ها به دست آورده‌اند.

حوثی یادآور شد که امریکا و اسرائیل تمایل دارند کشورهای عربی را جنایتکارتر از اسرائیل به تصویر بکشند؛ چه کسی تصور می کرد عربستان و امارات با این همه امکانات به این حد از بحران برسند، مهم ترین درس این حوادث نیز این بود که ما نتیجه توکل و اعتماد و اطمینان به خدا را به روشنی دیدیم.

وی گفت: توجیهی برای ادامه حملات شما وجود ندارد. این درست نیست که یک ملت خطری برای امنیت احدی در محیط عرب و اسلامی خود باشد. هر کسی که موضعی اصولی در قبال مسایل امت اسلامی ما دارد خطری برای احدی نیست. شما باید در اصل دیدگاهتان نسبت به دیگران و ملت یمن تجدیدنظر کنید. ملت یمن شایسته آزادی و استقلال است و هر کسی فکر می‌کند می‌توند آن را به ابزاری تحت تسلط خودش قرار دهد در توهم است.

رهبر انصارالله یمن گفت: مهم ترین درسی که ائتلاف متجاوز باید بگیرد این است که ادامه حملات هیچ فایده ای ندارد، ادامه حملات شما و جنایتهایتان نمی تواند شما را به اهداف پلیدتان برساند.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: کسی که سعی می‌کند ما را به تابع بودن عادت دهد، ناامید خواهد شد و به اهدافش نخواهد رسید. عربستان باید دیدگاه‌ها سیاه خود را تغییر دهد و به حق همجواری احترام بگذارد. کسی که برای ذلت ملت یمن می‌کوشد خیال‌پرداز است.

وی سپس بر ضرورت کار در زمینه‌های مختلف زراعی، تحصیلی، اجتماعی و امثال آن برای پیشرفت و توسعه یمن و رسیدن به خودکفایی تأکید کرد.

رهبر انصارالله ائتلاف سعودی را به توقف حملات و رفع محاصره به شکل عملی و نه فقط در حد حرف فراخواند و از آنها خواست موضعی واضح و شفاف در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: خیانتکاران را به همراه شدن با تلاش‌های ملی صلح نصیحت می‌کنم. آنچه خیانتکاران و ائتلاف را ترسانده شیوه بیماری کرونا در میان خیانتکاران در تعدادی از محورهاست. منابع ما تأکید کرده‌‌اند که کرونا در جبهه میدی شیوع پیدا کرده و تعداد مبتلایان بالاست.

حوثی تصریح کرد: از مواضع تمام کسانی که با ملت ما اعلام هبستگی کرده‌اند و در مقدمه آنها جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنیم، ایرانی که آشکارترین و دوستانه‌ترین موضع را داشته است و این علیرغم آن است که جمهوری اسلامی ایران به خاطر ایستادن در کنار ملت‌های مستضعف از محاصره ظالمانه در رنج است. از مواضع حمایتی حزب‌الله لبنان و آزادگان عراق و سوریه و دیگر ملت‌‎های جهان نیز قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که عملیات نظامی در سطح عملیات تهاجمی افزایش یافته بود همچنین عملیات تولیدات نظامی متنوع ادامه دارد و روز به روز افزایش می یابد، در یمن همه آمادگی کامل برای جانفشانی در هر سطحی دارند.

رهبر انصارالله یمن گفت: اقدام مقامات سعودی در ربایش اعضای جنبش حماس و محاکمه آنها را به شدت محکوم می‌کنیم. آمادگی کامل خود برای آزادی یکی از خلبانان اسیر به همراه چهار افسر و سرباز متجاوزگر سعودی در مقابل آزادی ربایش‌شدگان از جنبش حماس را اعلام می‌کنیم. نظام سعودی ربایش‌شده‌های فلسطینی را به اتهام حمایت از طرفی تروریستی محاکمه می‌کند و منظورش مجاهدان است. بر آمادگی کامل خود برای انجام عملیات تبادل اسرا که ائتلاف دائما از آن شانه‌خالی کرده، تأکید می‌کنیم.

نظر شما