شناسهٔ خبر: 39009913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مهمترین عناوین اقتصادی ۵ فروردین

راه‌اندازی سامانه جامع انبارها در سه ماهه اول امسال/کشف ۵۴ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در سال ۹۸

راه‌اندازی سامانه جامع انبارها در سه ماهه اول امسال، صدور ۵۹۲ میلیارد تومان بیمه‌نامه از سوی صندوق بیمه معدنی، قیمت هر بشکه نفت به ۲۷ دلار و ۶۵ سنت رسید، کشف ۵۴ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در سال ۹۸ برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۵ فروردین ماه شبستان به شرح زیر است:

تنفس سه ماهه پرداخت تسهیلات به کادر درمانی

«اسماعیل لـله گانی» گفت: این بانک با هدف پاسداشت خدمات ارزشمند و درخور تحسین پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌هایی که در صف مقدم مقابله با شیوع ویروس کرونا هستند، در پرداخت اقساط تسهیلات، تنفس سه ماهه اعمال می کند. بانک رفاه کارگران به عنوان بانک حامی حوزه سلامت این اقدام را به منظور همراهی و همگامی با مدافعان سلامت کشور و پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که طی روزهای دشوار مبارزه با ویروس کرونا متعهدانه و خالصانه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اقصی نقاط کشور به هم میهنان خدمات درمانی ارایه می‌دهند، صورت داده و اقساط ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت آن ها را با تنفس سه ماهه دریافت می‌کند.

مدیر عامل بانک رفاه کارگزان همچنین درخصوص سایر اقدامات بانک رفاه در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: بانک رفاه کارگران علاوه بر راه اندازی کمپین ارائه خدمات غیرحضوری بانکداری، طبق دستورالعمل بانک مرکزی بازپرداخت اقساط تسهیلات گیرندگانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا توان بازپرداخت ندارد را به سه ماه آخر پس از سررسید تسهیلات منتقل و کسب و کارهای خرد را نیز طبق ضوابط مشمول امهال بدهی کرد.

لـله‌گانی ادامه داد: یکی از راه‌های مقابله با ویروس کرونا استفاده حداکثری از خدمات آنلاین بانکداری دیجیتال به‌ویژه خدمات الکترونیک بانک رفاه کارگران است، از این رو ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین نظیر سامانه‌های اینترنت بانک، موبایل بانک، همراه‌ کارت، تبلت بانک، همبانک و تلفن‌بانک رفاه کارگران بدون نیاز به تردد در سطح شهرها گسترش یافت.

 

راه‌اندازی سامانه جامع انبارها در سه ماهه اول امسال

«علی مویدی خرم آبادی» اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به لزوم مبارزه با قاچاق و همچنین با توجه به شعار امسال، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام ویژه‌ای در خصوص تشدید مبارزه با قاچاق خواهد داشت و تمام زیرمجموعه‌های این ستاد بسیج شده اند تا فعالیت حداکثری در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشند.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: از جمله اقدامات دیگری که به زودی محقق می‌شود شناسه دار شدن لوازم خانگی است که بدون شک تاثیر بسزایی در جلوگیری از قاچاق این لوازم خواهد داشد. رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد:​ به تدریج موضوع شناسه دار شدن کالاها به سایر کالاها نیز تسری می‌یابد.

 

صدور ۵۹۲ میلیارد تومان بیمه‌نامه از سوی صندوق بیمه معدنی

«فرید دهقانی» گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی طی ۱۴ سال از فعالیت خود، یکهزار و ۷۴۲ فقره بیمه نامه سرمایه گذاری و اعتباری به مبلغ ۱۰۲۸ میلیارد تومان صادر کرد که ۵۹۲ میلیارد تومان آن، مربوط به ۲ سال گذشته است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی افزود: تقویت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به عنوان یکی از نهادهای حمایتی کشور به منظور توسعه سرمایه گذاری های خطرپذیر بخش معدن و صنایع معدنی یکی از اقدامات مهمی است که در سال ۹۸ عملیاتی شد.

دهقانی با اشاره به اقدامات اخیر ایمیدرو در افزایش سرمایه صندوق افزود: یکی از پشتوانه های این صندوق، افزایش سرمایه است که در سال ۹۸ از ۱۴۳ میلیارد به ۳۵۰ میلیارد تومان رسید. این در حالی است که طبق برنامه های سازمان ایمیدرو، این نهاد پشتیبان معادن بخش خصوصی، سال ۹۹ برنامه افزایش سرمایه تا ۵۰۰ میلیارد تومان را پیش رو دارد.

 

راه‌اندازی سامانه جدید اینترنت بانک شهر

اینترنت بانک شهر جهت بهره برداری اشخاص حقیقی و حقوقی طراحی شده و از جمله خدمات قابل ارائه به اشخاص حقیقی شامل:
الف- دریافت صورتحساب سپرده ها
ب- انتقال وجه درون بانکی:
عادی: جهت انتقال وجوه مابین سپرده های شخصی مشتری یا انتقال وجه به سپرده اشخاص دیگر در بانک شهر
دسته ای: جهت انجام چندین انتقال وجه درون بانکی در یک مرحله توسط یک فایل می باشد.
ج- انتقال وجه بین بانکی و انتقال وجه درون بانکی مستمر :
کارت به کارت: مشتریان می توانند از هر یک از کارت های شتابی خود، به سایر کارت های شتابی و یا سپرده های بانک شهر، انتقال وجه انجام دهند. البته کارت مبدا یا کارت مقصد در انتقال وجه باید متعلق به بانک حاضر باشد.
پایا(عادی/دسته ای/ مستمر) و ساتنا: مشتریان می توانند با استفاده از این خدمات بدون مراجعه به شعبه نسبت به انتقال وجه به سپرده های سایر بانک ها اقدام کنند. انتقال وجه درون بانکی مستمر
مدیریت چک:
قابلیت مشاهده سپرده های جاری مشتری و دسته چک های مربوط به هر سپرده همراه با گزارش وضعیت هر یک از برگه های چک اعم از قابل استفاده، پرداخت شده، برگشتی و ... همچنین در قسمت مذکور، گزارش چک های واگذارشده مشتری به سپرده به همراه مشخصات چک و تاریخ وصول آن قابل مشاهده می باشد.

 

قیمت هر بشکه نفت به ۲۷ دلار و ۶۵ سنت رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز برای تحویل در ماه می‌ با ۶۲ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۶۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۷۶ سنت معادل ۳.۳ درصد رشد به ۲۴ دلار و ۱۲ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی اوایل امروز بیش از یک دلار افزایش یافته بود، اما بعدا این افزایش تعدیل شد.

طبق ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان از رویترز، ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «به دلیل تضعیف ارزش دلار در نتیجه اقدامات بی‌سابقه فدرال رزرو، قیمت نفت در حال ترمیم نسبی است... نوسان قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا همچنان بالا خواهد بود و اگر افزایش قیمت‌ها به یکباره متوقف شود تجار نباید غافلگیر شوند.»

فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه برنامه‌های اضطراری جدیدی را برای پشتیبانی از اقتصاد آسیب دیده آمریکا به اجرا گذاشت که به گفته اقتصاددانان برای کند کردن تأثیرات ویروس کرونا ضروری به نظر می‌رسد.

 

کشف ۵۴ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در سال ۹۸

«سید روح اله لطیفی» گفت: در سال ۹۸ نزدیک به ۵۴ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرکات کشور کشف و یا تعیین ارزش و رسیدگی شده است. بیش از ۲۴ هزار و ۱۸۸ پرونده در خصوص قاچاق کالا در سال ۹۸ در گمرکات اجرایی کشور، تشکیل شده به ارزش ۵۳ هزار و ۹۳۸ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۲۲۸ ریال که از این میزان ۳۰ هزار و ۷۳۵ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۴۲۱ ریال کاشف گمرک بوده و در خصوص مابقی پرونده‌ها، سایر سازمان‌های کاشف بویژه نیروی انتظامی دخالت داشته‌اند و گمرک در راستای ماده ۴۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حسب دستور مراجع رسیدگی‌کننده، وظیفه تعیین ارزش و انطباق با اسناد مثبته گمرکی را بر عهده داشته است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: در بررسی به عمل آمده شاهد رشد ۲۷۶ درصدی میزان کشفیات گمرک نسبت به سال ۹۷ بودیم که علاوه بر هوشیاری پرسنل، تجهیز گمرکات به ایکس ری نیز سهم به سزایی در این میزان رشد کشفیات را ایفا می‌کند.

لطیفی در ادامه افزود: بیشتر کشفیات ورودی، موتور‌های پیستونی، برنج، لوازم یدکی، میوه و .. بوده است و در کشفیات خروجی نیز عمدتا فراورده‌های نفتی و سوخت را در بر می‌گیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: نزدیک به ۶۰ درصد کل کشفیات کالای قاچاق در گمرکات توسط تیم‌های کنترلی گمرک صورت گرفته و مابقی با همکاری دستگاه‌های نظارتی دیگر و پرسنل گمرک کشف شده است.

 

افزایش ۱۰۰ درصدی قدرت خرید بازنشستگان

«محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه در آخرین پست صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد: «برای جبران قدرت خرید بازنشستگان عزیز اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که پارسال ۵ هزار میلیارد تومان بود امسال با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. برای جبران قدرت خرید بازنشستگان عزیز اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که پارسال پنج هزار میلیارد تومان بود امسال با افزایش صد در صدی به ده هزار میلیارد تومان خواهد رسید.»

 

الزام طلافروشان به تعطیلی واحدها تا ۱۵ فروردین

مسعود یزدانی ضمن تبریک ایام نوروز و عید مبارک مبعث تصمیمات ستاد مرکزی مقابله با کرونا را لازم الاجرا دانست و گفت: همه واحدهای تجاری از جمله طلافروشان طبق مصوبات این ستاد ملزم به تعطیلی واحدهای کسبی خود تا ۱۵ فروردین هستند.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت تجاری در این صنف با متخلفان طبق مصوبات ستاد کرونا برخورد قانونی خواهد شد. نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به شرایط خاص موجود در کشور ادامه داد: از همه اهالی صنف و صنعت طلا وجواهر کشور به ویژه شهر تهران خواهشمندم ضمن تعطیلی واحدهای کسبی خود و ماندن در خانه، به قطع زنجیره انتقال و ریشه کن کردن این بیماری کمک کنند./

 

پایان پیام/ 50

نظر شما