شناسهٔ خبر: 38995599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۹ تیم هلال احمر به حوادث سیلاب در خراسان جنوبی اعزام شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۱۹ تیم امداد و نجات متشکل از ۴۸ نفر با به کارگیری ۱۹ خودرو امداد به حوادث ناشی از بارندگی و سیلاب در استان اعزام و تاکنون موفق به نجات ۲۶ نفر شده‌اند.

صاحب‌خبر -

محمدرحیم شهریاری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ حادثه ناشی از سیل و آبگرفتگی به جمعیت هلال احمر استان گزارش شده است که  سه حادثه را تاکنون امدادرسانی کردیم و برای ۱۳ حادثه دیگر هنوز عملیات امدادرسانی ادامه دارد. 

وی افزود: بیشترین حوادث ناشی از بارندگی و سیلاب در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، طبس، خوسف، زیرکوه، نهبندان و سرایان گزارش شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آماده باش ۲۶ تیم هلال احمر برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب در این استان خبر داد و گفت: ۱۱۲ نیروی هلال احمر در قالب ۲۶ تیم امدادی در ۲۳ پایگاه ثابت، پایگاه امداد هوایی، شعب هلال احمر و تیم‌های واکنش سریع و آنست (سگ‌های زنده یاب) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

وی بیان کرد: ۴۰ دستگاه خودرو آمبولانس و نجات برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان در پایگاه‌های امداد و نجات استان مستقر است همچنین ۳۰ دستگاه خودرو امدادی به عنوان پشتیبان آماده به کارگیری است.

سامانه بارشی که از روز شنبه دوم فروردین در خراسان جنوبی فعال شد امروز در اغلب نقاط استان شدت گرفته و در برخی شهرستان‌ها موجب جاری شدن روان آب و سیلاب شده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌های پرحجم امروز (دوشنبه) و فردا در نوار شرقی از جمله خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و شمال‌ شرق کشور فعال است و شدت می‌گیرد.

بارندگی و سیلاب در خراسان جنوبی تاکنون تلفات جانی نداشته اما در برخی مناطق استان خسارات مالی برجا گذاشته است.

۹۳ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح چهارشنبه در استان آماده‌باش هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما