شناسهٔ خبر: 38955343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمایت مالی از طرح‌های تحقیقاتی مقابله با ویروس کرونا در جنوب کرمان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به فراخوان اعضای هیئت علمی و محققان دانشگاه برای شرکت در طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با کووید 19، از حمایت مالی طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت،  فاطمه سیدی ضمن تبریک سال جدید، اظهار داشت: مقابله با بیماری کرونا امروز به یک معضل مهم ملی تبدیل شده از این رو معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همپای سایر معاونت‌های دانشگاه، با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی اقدام به فعالیت‌های پژوهشی در این خصوص کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی در سه بخش برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: تدابیر و اقدامات بهینه در مرحله پیشگیری، چگونگی درمان موفق موارد مبتلا، و راهکارهای پیگیری و مدیریت زنجیره ابتلای بیماری تا فروکش‌کردن کامل بیماری و برقراری وضعیت نرمال در جامعه، توسط محققان در حال بررسی است تا شاهد دریافت نتایج کاربردی آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل کمیته تخصصی تحقیقات کووید 19، هدایت متمرکز و هدفمند برای تشخیص و درمان ویروس کرونا و ارائه گزارش‌های موردی خاص است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از حمایت مالی طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و عنوان کرد: امکان بررسی فوری طرح‌های تحقیقاتی ارائه شده و دریافت کد اخلاق در سامانه اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی در این دانشگاه جهت محققان فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) آمادگی خود را جهت طرح‌های فرادانشگاهی و ملی اعلام کرده است.

سیدی ادامه داد: محققان می‌توانند پروپوزال پژوهشی خود (در صورتی که دامنه کار پژوهشی آن فراتر از یک دانشگاه است)، را  به آدرس http://rms.nimad.ac.ir/ProposalStart.php?=۱۱ ارسال کنند.

وی ابراز داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، شایعاتی بی‌اساس در جامعه مجازی دست به دست می‌شود که اغلب فاقد ارزش علمی و اعتبار لازم هستند و  این شایعات ثمره‌ای جز افزایش بار روانی بر جامعه ندارد، بنابراین مردم اخبار را فقط از رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

وی در پایان از خدمات شبانه‌روزی سربازان سفیدپوش خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا تشکر کرد و گفت: با ماندن در خانه زنجیره انتشار ویروس کووید۱۹ را کاهش دهیم و زحمات پرستاران و پزشکان خط مقدم مبارزه با کرونا را پاس بداریم.

انتهای پیام/3388/ب

نظر شما