شناسهٔ خبر: 38950864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

وزیر بهداشت؛

تجربه موفق ایران در مقابله با کرونا ثبت جهانی خواهد شد

وزیر بهداشت گفت: به زودی تجربیات ارزشمندمان را در قالب یک مقاله ارزشمند با موضوع مقابله با ویروس کرونا به دنیا عرضه خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -
 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس با روسای بیمارستانهای درگیر با ویروس کرونا گفت: دست همه کادر درمانی را در سراسر کشور می بوسم و امیدوارم خدا به همه شما تندرستی بدهد.

وی افزود: ما نه ویروس کرونا را می شناختیم و این هم فقط مختص ما نبود بلکه هیچ جایی از دنیا از رفتار ویروس با خبر نبودند و هیچ پروتکل درمانی برای آن در نظر گرفته نشده بود و هیچ واکسنی هم نداشت.

نمکی گفت: من به عنوان یک همکار ایمونولوژیست شما عزیزان می گویم که روز اولی که خبر پخش این ویروس در کشور چین به گوش رسید همکارانم را دور هم جمع کردم و گفتم این ویروس اگر به کشور ما برسد همان کاری را خواهد کرد که در ووهان چین کرده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به همکارانم در آن جلسه گفتم که اگر این ویروس به کشورم رسید باید فکر کنیم ویروسی است با رفتارهای تهاجمی و با پروتکل هایی که ناشناخته بود البته در اوایل کار یک سری ناهماهنگی‌هایی هم وجود داشت.

وی ادامه داد: دلیل این موضوع هم این بود که ویروس را به خوبی نمی شناختیم و هر کسی با مشاهدات خودش و پروتکل های جدید خودش می خواست با آن برخورد کند.

نمکی گفت: امروز یک تیم مشخص دارد پروتکل های مشخص و واحدی را تبیین می کند و پروتکل های انجام شده در بیمارستانهای مسیح و گیلان و قم و جاهای دیگر را جمع و جور می کنیم و به جنبه های مختلف ویروس توجه کرده ایم.

وزیر بهداشت افزود: حتی درمان هایی که در دنیا در حال بررسی است را گرفته ایم و در حال تجربه هستیم و به طور قطع به زودی یک سری اطلاعات جدید را به دنیا ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک فایل بسیار ارزشمند علمی قابل ارائه به همه دنیا را که نتیجه تلاش شما پزشکان عزیز در کل ایران است را به دنیا ارائه خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما