شناسهٔ خبر: 38809182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه:

دولت ۲ بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد

عوض پور با اشاره به اقداماتی که دولت در راستای حمایت از اقشار و مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا انجام داده است، گفت: دولت ۲ بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «رضا عوض پور» شب گذشته (پنجشنبه 22 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اقداماتی که دولت در راستای حمایت از اقشار و مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا انجام داده است، گفت: دولت 2 بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد.

 

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در توضیح بیشتر درباره این 2 بسته حمایتی دولت گفت: یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک تا 2 میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در برآورد اولیه حدود 3 میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده اند، گفت: این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد به نوبت پرداخت می شود.

 

عوض پور درباره دومین بسته حمایتی دولت برای شاغلان فاقد درآمد ثابت اینگونه توضیح داد: در مرحله دوم حدود یک و نیم میلیون خانواری که حتی دارای درآمد متغیر هم نداشتند توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

 

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در توضیح درباره مبالغی که در قالب این بسته حمایتی به خانوارها اختصاص می یابد، گفت: مبالغ دریافتی این افراد برای خانوار یک نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶۰۰ هزار تومان است./

 

پایان پیام/ 50

نظر شما