شناسهٔ خبر: 38715458 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

هشدار درباره گسترش کرونا در کرج

دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: خطر ابتلا به کرونا همه را به طور جدی تهدید می‌کند. استفاده از دستکش و ماسک به تنهایی باعث مصونیت از این بیماری نمی‌شود بلکه تنها راه در امان ماندن در خانه ماندن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، متن این پیام هشداری به شرح زیر است:

این روزها خواهران و برادران شما در خط مقدم مقابله با کرونا از جان خود می‌گذارند و روزهای سختی را سپری می‌کنند، اما روزهای بسیار سخت تری برای اینان و برای شما در پیش است اگر هشدارها را جدی نگیریم، خطر ابتلا به کرونا همه را به طور جدی تهدید می‌کند. استفاده از دستکش و ماسک به تنهایی باعث مصونیت از این بیماری نمی‌شود بلکه تنها راه در امان ماندن در خانه ماندن است .

باید بپذیریم دیگر مثل روزهای پیش از کرونا، نمی‌شود در شهر تردد کرد و باید تا جایی که می‌شود رفت و آمدها بسیار کم شود.

هر کار غیر ضرور را به بعد موکول کنید.

همین اکنون با ورود به سامانه دانشگاه علوم پزشکی البرز و تکمیل پرسشنامه مربوطه و ورود شماره تلفن همراه و دریافت پیامکی در مورد وضعیت سلامتی خود تیم بهداشتی دانشگاه را در جهت پیگیری سلامت خود و عزیزانتان همراهی کنید.

برای پیشگیری از این بیماری حتی فرایض نمازجمعه و جماعت تعطیل شده و فعالیت ادارات نیز به حداقل رسیده است، پس خواهش می‌کنیم از همین امروز کسب وکارهای خود را از نظر تردد و تجمع مدیریت کنید، به خرید و قدم زدن‌در خیابان‌ها ، پاساژها و پارک‌ها و ترددهای غیر ضرور جدا پایان دهید.

مهمانی، شب نشینی و ‌دید و بازدید را کنار بگذارید و امسال عید را در خانه بمانید چرا که بهترین تدارک عید پیشگیری از شیوع گسترده این بیماری و به خطر انداختن جان عزیزانمان است.

شستشوی مکرر دست‌ها، عدم دست دادن و روبوسی و ... را ادامه داده و از حضور در هر تجمعی به شدت پرهیز شود.

در صورت داشتن علائم این بیماری به نزدیک ترین خانه بهداشت و یا پایگاه بهداشتی تماس حاصل و یا مراجعه نمایید. تیم پزشکی در مراکز بهداشتی تا ساعت ۲۴ پذیرای حضور شما هستند و آنان روند درمانی بیماران را در منزل پیگیری و در صورت نیاز به درمان تکمیلی به بیمارستان ارجاع خواهند داد.

تا ریشه کن شدن این بیماری با رعایت دستورات بهداشتی مراقب افراد سالمند دارای بیماری های زمینه ای باشید و مراوده خود را با آنان ، کمتر کنید.

کرونا تنها با همکاری شما مردم فهیم شکست خواهد خورد.

برچسب‌ها:

نظر شما