شناسهٔ خبر: 3870244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

جشنواره زمستانی همدان به استانداردهای بین‌المللی نزدیک می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در چشم‌انداز بلند مدت برگزاری جشنواره زمستانی همدان در سطح بین‌المللی ترسیم شده است که به دنبال رعایت استانداردهای بین‌المللی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ریحان سروش‌مقدم در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره زمستانی استان همدان اظهار داشت: در این دوره از جشنواره شورای سیاست‌گذاری و کمیته راهبردی به منظور راه‎اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره زمستانی تشکیل شده است تا در طول سال و به صورت مستمر فعال باشد.

وی افزود: اختتامیه جشنواره زمستانی همدان نویدی برای اجرای برنامه‎های متنوع و جذاب فرهنگی در مناسبت ‎های‎ تعطیلات ایام نوروز، هفته میراث فرهنگی، هفته صنایع‎دستی، جشنواره تابستانی است که در همه این ایام شهر توریستی همدان میزبان گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: دوره‎های قبل جشنواره زمستانی به مدت یک هفته و یک دهه برگزار می‎شد اما امسال هشتمین دوره این جشنواره در برنامه‎ زمانبدی یک ماهه با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

وی گفت: در هشتمین جشنواره زمستانی همدان که با یاد پیامبر مهربانی‌ها و با شعار کرسی‎های مادستان و شادی‎های زمستان برگزار شد مردم در برنامه‎های متنوعی در حوزه‎های فرهنگی، مذهبی، گردشگری ادبی، گردشگری عکاسی، نقالی، طب سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، دفاع مقدس و مسابقات ورزشی بهره‎مند شدند.

سروش‌مقدم افزود: این دوره از جشنواره با هدف جذب گردشگر در راستای افزایش تولید، کارآفرینی، اشتغال و ثروت آفرینی از پنجم بهمن تا پنجم اسفند ماه در استان همدان برگزار شد و برنامه‎های جشنواره زمستانی سبب شد که سرمای زمستان درون خانواده‌ها را گرم کند.

وی بیان کرد: در چشم‌انداز و افق بلند مدت جشنواره زمستانی همدان، برگزاری جشنواره در سطح ملی و بین‌المللی ترسیم شده است و با آسیب‎شناسی که از طریق نظرسنجی از اقشار مختلف مردم به عمل می‎آید سعی داریم جشنواره را به استانداردهای بین‌المللی نزدیک کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: از فرصت سرما و سردی هوا در همدان استفاده شده است تا نشاط و شادابی اجتماعی و طراوت در بین مردم استان برقرار شود.

وی تصریح کرد: با وجودی که امسال میزان بارش‎های برف قابل توجه نبود وابستگی جشنواره زمستانی به برف را جدا کردیم و کرسی را به عنوان عنصر فرهنگی معرفی کردیم که در گذشته زمینه کنار هم قرار دادن اعضای خانواده‎ها را فراهم می‎کرد.

سروش‌مقدم با اشاره به کسب رتبه دوم توسط غرفه همدان در نمایشگاه بین‎المللی گردشگری در تهران تصریح کرد: امروز همزمان اختتامیه جشنواره زمستانی زمینه استقبال از مسافران نوروزی را فراهم کرده‎ایم تا با تدوین برنامه‎های متنوع از جمله ویژه‎ برنامه به مناسبت ایام فاطمیه آمادگی خود را از گردشگران نوروزی اعلام می‎کنیم.

انتهای پیام/ج

نظر شما