شناسهٔ خبر: 3868731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

به مناسبت ۲۶ امین سالگرد قیام کاراکاسو برگزار شد

راهپیمایی ضد امپریالیستی شهروندان ونزوئلایی

خبرگزاری تسنیم: هزاران شهروند ونزوئلایی امروز-شنبه- راهپیمایی ضد امپریالیستی خود را به مناسبت بیست و ششمین قیام «ال کاراکاسو» برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تله سور، هزاران شهروند ونزوئلایی به مناسبت بیست و ششمین سالگرد قیام «ال کاراکاسو» راهپیمایی ضد امپریالیستی خود را از ساعت 9 صبح به وقت محلی از میدان «بریون د چاکایتو» در شرق این کشور به سمت کاخ ریاست جمهوری آغاز کردند.

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا درباره راهپیمایی ضد امپریالیستی در این کشور گفت: «به راهپیمایی می‌آییم تا مستکبران جهان بدانند که ونزوئلا کشوری مورد احترام است. راهپیمایی ما سرشار از ابهت و احترام به وطن است.»

مادورو با اشاره به اتفاقات اخیر در ونزوئلا و اقدام برای کودتا گفت: «احزاب مخالف یا باید به قانون اساسی کشور و رای گیری احترام بگذارند یا مطابق قوانین با آن‌ها رفتار می‌شود.»

در جریان قیام ال کاراکاسو در خلال روزهای 27 فوریه و ششم مارس 1989 نیروهای نظامی ارتش و ماموران پلیس بیش از چهار میلیون گلوله استفاده کردند تا مردم ونزوئلا و به ویژه قشر مستضعف جامعه را که برای احقاق حق خود به خیابان‌ها آمده بودند، متفرق کنند.

انتهای پیام/ع

نظر شما