شناسهٔ خبر: 38674651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

دفاع دوباره رئیس پنتاگون از ترور سردار شهید سلیمانی

ابنا

رئیس پنتاگون برای چندمین بار از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی دفاع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور، از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد دفاع کرد.

علی‌رغم انتقاد بسیاری از نمایندگان کنگره از ترور سپهبد سلیمانی، اسپر تصریح کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم درستی در خصوص انجام عملیات علیه فرمانده نیروی سپاه قدس سپاه پاسداران اتخاذ کرد.

وزیر دفاع آمریکا در این خصوص توضیح داد: فکر می‌کنم، روشن است که حذف وی (سپهبد سلیمانی) از میدان نبرد، دولت ایران و [سپاه پاسداران انقلاب اسلامی] را از گسترش فعالیت‌های بدخواهانه در سراسر منطقه عقب راند.

رئیس پنتاگون در ادامه افزود: با این اقدام، ما تا حدی بازدارندگی را احیا کردیم بنابراین برای تمام این مسائل، من همچنان بر این باورم که فرمانده کل قوا (ترامپ) درخواست درستی (برای ترور سپهبد سلیمانی) اتخاذ کرد.

این اولین بار نیست که مارک اسپر از اقدام تروریستی آمریکا علیه سپهبد سلیمانی دفاع می‌کند، او پیش از این مدعی شده بود که این فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حال برنامه‌ریزی برای یک حمله علیه نیروهای آمریکایی بوده است؛ ادعایی که حتی خود مقام‌های عالیرتبه آمریکا نیز آن را تأیید نکرده‌اند.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما