شناسهٔ خبر: 38603881 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر خارجه انگلیس برای بحث درباره یمن به عربستان و عمان می‌رود

وزارت خارجه انگلیس از سفر وزیر خارجه این کشور به عمان و عربستان برای بحث و رایزنی درباره اوضاع یمن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه از سفر آتی وزیر خارجه این کشور به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه انگلیس، «دومنیک راب» وزیر خارجه انگلیس قصد دارد با سفر به عربستان و عمان با مقامات ارشد این دو کشور درباره موضوعات مهم دوجانبه و منطقه رایزنی کند.

به نوشته این وبگاه، وزیر خارجه انگلیس قبل از سفر به عربستان و عمان گفت که هدف وی از این سفر پیشبرد روابط تجاری، امنیتی و همکاری‌های نزدیکتر در خصوص چالش‌های جهانی از جمله وخامت اوضاع در یمن است.

وزیر خارجه انگلیس گفته است که در این سفر درباره اوضاع حقوق بشر در این دو کشور نیز با همتایان خود گفت‌وگو می‌کند. راب در سفر به عمان، علاوه بر دیدار با همتای عمانی خود با «هیثم بن طارق آل سعید» پادشاه جدید عمان دیدار می‌کند.

گفته می‌شود بعد از موفقیت ارتش یمن در تسلط بر مرکز استان «الجوف» و ترس عربستان، وزیر خارجه انگلیس برای رایزنی در این زمینه به عمان می رود. (جزئیات بیشتر)

وزیر خارجه انگلیس در «ریاض» علاوه بر دیدار با مقامات عالی رتبه عربستانی از جمله وزیر خارجه این کشور  با «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن نیز گفت‌وگو می‌کند.

انتهای پیام/ق

نظر شما