شناسهٔ خبر: 38572923 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کمپین "بدون قیمت نخریم" در استان مرکزی راه‌اندازی شد

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با بیان اینکه کمپین "بدون قیمت نخریم" در استان مرکزی راه‌اندازی شد از اجرای طرح‌‌های ویژه‌ برای نظارت بر کالاهای پرمصرف در بازار عید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در آستانه سال نو به‌منظور تامین مایحتاج و کاهش دغدغه خانواده‌ها به خصوص اقشار متوسط و ضعیف، نیاز است که گام اساسی در سامان بازار نوروزی برداشته شود و با تدابیر خاص، مداخله هدفمند، راهبردهای کاربردی و کارشناسی و نظارت اصولی تعادل در عرضه و تقاضا به بهترین شکل ایجاد شود.

اگرچه هر سال برای تنظیم بازار نوروزی و افزایش توان خرید اقشار مختلف مردم تولیدکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان تنوع اجناس مختلف خود را از لحاظ کیفیت و قیمت بیشتر می‌کنند تا آحاد جامعه بتوانند اجناس مختلف را خریداری کنند اما نیاز است تا دستگاه‌های نظارتی از قبیل سازمان صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف نیز با حساسیت تیم‌های بازرسی را روانه بازار کنند تا ضمن جلوگیری از فروش کالاهای قاچاق، مناسبات بازار در کیفیت، رعایت قیمت و تاریخ مصرف کالاها به بهترین شکل رقم زده شود.

مسئولان و دست‌اندرکاران استان مرکزی معتقدند که در آستانه نوروز امسال ساماندهی بازار با حضور تیم‌های نظارتی و بازرسی و همکاری اصناف در این استان شرایط مناسبی دارد و نظم و آرامش مطلوبی حاکم است.

طرح‌‌های ویژه‌ برای نظارت بر کالاهای پرمصرف

جمشید زند، رئیس اتاق اصناف استان مرکزی، در این باره گفت: حدود 70 هزار واحد صنفی در 4 بخش تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی در استان مرکزی به عنوان ویترین دولت و سفره‌چین ملت به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: هر ساله شب عید طرح‌‌های ویژه‌ای را برای نظارت بر کالاهای پرمصرف داریم، امسال هم علاوه بر این طرح، طرح ویژه مقابله با عرضه محصولاتی که در بیماری کرونا تاثیرگذار هستند هم اضافه شده است و به رغم اینکه ساعت کار ادارات در این شرایط کمتر شده، ساعات کار بازرسان اتاق اصناف بیشتر شده است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تصریح کرد: بازرسان اتاق اصناف در 2 شیفت حداقل روزانه 12 ساعت مشغول به ارائه خدمت به مردم هستند، شماره 3820 را در سطح بازار به منظور اطلاع‌رسانی، ارائه پیشنهاد و انتقاد از عملکرد اصناف و واحدهای صنفی قرار داده‌ایم.

زند بیان کرد: دو واحد ثابت در خیابان محسنی، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها مسئول رسیدگی به شکایات مردمی هستند، قرار بر این بود که نمایشگاه عرضه فصلی کالا برگزار شود که متاسفانه به سبب مشکلاتی که در کشور پدید آمد این نمایشگاه کنسل شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه یا متاسفانه بازار شب عید امسال بازار پررونقی نیست و مغازه‌ها خلوت هستند، نگران این هستیم که کالایی که برای شب عید در واحدهای صنفی تهیه شده روی دست کسبه بماند، عرضه زیاد و متاسفانه تقاضا کم است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی عنوان کرد:درخواستی درباره بانک‌ها دارم، با توجه به اینکه ایام سررسید اقساط و مضاربه کسبه است، دولت مصوبه‌ای بدهد که با چند ماه تاخیر این اقساط را دریافت کنند، از اداره دارایی می‌خواهیم که یادشان باشد که کسبه فعال در حوزه اصناف 2 ماه درگیر این موضوعات در سطح کشور هستند.

زند افزود: به سازمان تامین اجتماعی این را تذکر می‌دهیم و همین طور به شهرداری، چراکه هر اتفاقی در کشور می‌افتد بیمه‌هایی هستند که آن واحدها را حمایت می‌کنند اما اصناف این بیمه‌ها را ندارند.

وی تصریح کرد: بازار آرامی را داریم، اما اگر مشکلی هم باشد به طور حتم این آمادگی را داریم که با تمام توان در خدمت مردم باشیم.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با اشاره به جشنواره فروش فوق‌العاده گفت: با توجه به اینکه متاسفانه بازار، بازار آرامی است و استقبال بسیار محدود، کسبه تاکنون تقاضایی نداده‌اند اما تقاضا بدهند اتحادیه‌ها برابر قانون با آنها همکاری می‌کنند.

 

راه‌اندازی کمپین "بدون قیمت نخریم"

زند بیان کرد: کمپینی به نام کمپین "بدون قیمت نخریم" را ایجاد کرده‌ایم و از مردم درخواست ویژه داریم که هنگام مراجعه به واحدهای صنفی 3 موضوع را مد نظر داشته باشند، نخست اینکه کالای بدون قیمت را خریداری نکنند، دو هر کالایی که خرید می‌کنند را به طور حتم با فاکتور فروش بخرند.

وی ادامه داد: نکته سوم اینکه زمانی که در واحد صنفی قصد دارند وارد عقد قرارداد شوند یا خدمات فنی، تولیدی یا توزیعی دریافت کنند به طور حتم توجه داشته باشند که آن واحد صنفی پروانه کسب دارد یا خیر چراکه در صورت نداشتن پروانه یعنی مهارت فنی را ندارد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی عنوان کرد: واحدهای صنفی برای فروش کالاهای بالای 100 هزار تومان موظف به صدور فاکتور هستند و زیر این قیمت هم اختیاری است.

انتهای پیام/712/ش

نظر شما