شناسهٔ خبر: 38555403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور 895 پروانه فعالیت انفرادی صنایع‌دستی در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از صدور 895 پروانه انفرادی صنایع‌دستی تا ابتدای اسفندماه 98 خبر داد.

صاحب‌خبر -

مرتضی آبدار در این خصوص اظهار کرد: طی 11 ماه سال جاری بالغ‌بر 895 فقره پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی صادر و تمدیدشده و همچنین در این راستا 42 کارگاه تولیدی از سوی معاونت صنایع‌دستی استان موفق به اخذ پروانه فعالیت شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت مستمر و مؤثر واحدهای تولیدی صنایع‌دستی و تأثیر بسزای آن‌ها در رونق اقتصادی استان، اظهار کرد: پروانه‌های صادرشده از سوی معاونت صنایع‌دستی در راستای فراهم‌سازی بستری مناسب برای ارتقای سطح تولید و رونق اقتصادی توسط هنرمندان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا طی این مدت تعداد 566 فقره کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی نیز صادر و به هنرمندان ارائه‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ادامه به مجموع پروانه‌های انفرادی و کارگاهی صادرشده در استان اشاره کرد و گفت: با احتساب میزان پروانه‌های صادرشده سال جاری، میزان صدور پروانه‌های انفرادی به ده هزار و 600 نفر، کارگاه‌های تولید به 420 و میزان صدور کارت‌های شناسایی به 2000 فقره افزایش یافت.

وی در ادامه از پرداخت پنج میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی صنایع‌دستی استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، وی برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای معرفی و فروش آثار هنرمندان استان دانست و گفت: معرفی و ایجاد فرصتی مناسب برای عرضه محصولات هنری و صنایع‌دستی هنرمندان استان از مهم‌ترین اقداماتی است که پس از آموزش، در اولویت معاونت صنایع‌دستی قرارگرفته است.
انتهای پیام

نظر شما