شناسهٔ خبر: 38539863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- نتایج قطعی شمارش آرا حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان اعلام شد، هشت نفر مبتلا و یک فوتی آخرین آمار بیماری کرونا در اصفهان و مردم اصفهان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

نتایج قطعی شمارش آرا حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان اعلام شد

نتایج آرای نامزدهای منتخب حوزه‌های انتخابیه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستانهای کاشان، اردستان، خمینی شهر، نایین و خورو بیابانک و شهرضا و دهاقان، مبارکه، گلپایگان و خوانسار، فلاورجان، شاهین شهر و برخوار و میمه، فریدن و فریدونشهر و بویین میاندشت و چادگان، اصفهان و نطنز استان اصفهان و ارامنه جنوب کشور اعلام شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، الهام آزاد از حوزه انتخابیه نایین و خور و بیابانک و سیدجواد ساداتی‌نژاد از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل، محمدتقی نقدعلی از حوزه انتخابیه خمینی شهر و سید صادق طباطبایی‌نژاد از حوزه انتخابیه اردستان، سمیه محمودی  از حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان ،پروین صالحی از حوزه انتخابیه مبارکه، سیدمسعود خاتمی از حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار، سیدناصر موسوی لارگانی از حوزه انتخابیه فلاورجان، حسینهلی حاجی دلیگانی از حوزه انتخابیه شاهین شهر و برخوار و میمه،حسین محمدصالحی دارانی از حوزه انتخابیه فریدن وفریدونشهر و بویین میاندشت و چادگان، رابرت بگلریان از حوزه انتخابیه ارامنه جنوب کشور، امیر حسین بانکی و  عباس مقتدایی، مهدی طغبانی و زهرا شیخی و حجت الاسلام حسین میرزایی از حوزه انتخابیه اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی از حوزه انتخابیه فلاورجان  به عنوان نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

ضد عفونی مکان‌های اجتماع به همه دستگاه‌های اجرایی اصفهان ابلاغ شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ضد عفونی کردن مکان‌های اجتماع برای حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از بیماری کرونا به همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات‌رسان استان مانند شهرداری‌ها ابلاغ شد.

آرش نجیمی با اشاره به آخرین اقدام‌های انجام شده در اصفهان برای پیشگیری از بیماری کرونا  افزود: واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان، مسوول نظارت بر روند ضد عفونی کردن مکان‌های تجمیع مانند مدرسه، دانشگاه، مسجد، اتوبوس و قطار شهری است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدام‌ها، تشکیل کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف با هدف ایجاد وحدت رویه در مباحث آموزشی و تهیه پیوست رسانه‌ای بود.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم در اصفهان تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم حمیدرضا باب‌الخانی با حضور مردم شهیدپرور اصفهان برگزار شد.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه روحانیان، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده‌های شهدا، از میدان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع و در قطعه شهدای مدافع حرم خاکسپاری شد.

نماز این شهید به امامت آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان و عصو مجلس خبرگان رهبری اقامه شد.

برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مدارس اصفهان تدابیری اتخاذ شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از اتخاذ تدابیر منجمله آموزش و فرهنگ‌سازی برای مقابله با ویروس کرونا در ستاد پیشگیری و کنترل این بیماری در این نهاد خبر داد.

عبدالرضا رییسی در حاشیه این جلسه با اشاره مصوبات این ستاد گفت: این جلسه با حضور بخش‌های درگیر با این موضوع شامل آموزش، حراست، انجمن اولیا و مربیان و همچنین نماینده دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه آموزش پنج گروه شامل مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و نیروهای خدماتی مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

کرونا ۵۰ درصد از میزان اهدای خون در اصفهان کاست

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: انتشار ویروس کرونا و وجود موارد مشکوک یا مبتلا به این بیماری موجب کاهش ۵۰ درصدی تعداد اهداکنندگان خون در استان شده است.

مجید زینلی افزود: این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های آن، همیشگی است و بیماران سرطانی، دیالیزی و خاص از جمله تالاسمی، زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند و نباید اهدای این ماده حیاتی تحت هیچ شرایطی کمرنگ شود.

وی اظهارداشت: علاوه بر این، مراکز درمانی استان روزانه به ۴۵۰ واحد خون برای درمانی بیماران خود نیاز دارند به ویژه بیماران تالاسمی که تعداد آنها در استان دست‌کم ۲ هزار نفر است و بطور مستمر به خون نیاز دارند و هر نفر ماهانه باید ۲ تا سه واحد دریافت کنند.

هواشناسی اصفهان نسبت به وقوع سیلاب محلی هشدار داد

اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به وقوع سیلاب‌های محلی در مناطق غربی استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته هشدار داد.

بر اساس این اخطاریه جوی که روز دوشنبه منتشر شد، با تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه ششم اسفند جاری، رگبار شدید باران و برف مناطق مختلف استان به‌ویژه غربی را در بر می‌گیرد که تا چهارشنبه هفتم اسفند ادامه خواهد داشت.

اثر این مخاطره، وقوع سیلاب محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر شهری و جاده‌ای و اختلال در محورهای مواصلاتی، کاهش دید، ذوب برف و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در غرب استان به‌ویژه ارتفاعات و مناطق همجوار با استان‌های لرستان و چهار محال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

دادستان اصفهان: مسوولان، اطلاع‌رسانی درباره کرونا را سرعت بخشند

دادستان اصفهان گفت: مسوولان امر در فرایند تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی تعطیلی مدارس و یا هر نهاد دیگری به دلیل کرونا، سرعت کار را در دستور کار دهند تا مردم آخرین وضعیت و شرایط را بدانند.

علی اصفهانی افزود: از آنجا که موضوع ویروس کرونا و بیماری آن به حقوق عامه باز می‌گردد موضوع را بررسی کردیم لذا نیاز است که تصمیم گیری‌ها و اعلام تعطیلی نهادهای مختلف مانند مدارس با سرعت بیشتری انجام شود.

وی اضافه کرد: در این ارتباط با استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صحبت شد تا جمع بندی‌ها و اظهارنظرها تسریع شود و مردم در اسرع وقت در جریان آخرین وضعیت قرار بگیرند.

مدارس اصفهان نیمه تعطیل است

بسیاری از خانواده‌های اصفهانی به دلیل نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا برای دومین روز پی‌ در پی از حضور فرزندانشان در مدارس و مراکز آموزشی جلوگیری کردند.

نگرانی با وجود عدم تعطیلی مدارس توسط دستگاه‌های مرتبط در اصفهان، باعث شده خانواده‌ها وارد عمل شوند ودانش آموزان به مدرسه نروند.

در این باره آرش نجیمی سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعطیلی مدارس استان به ستاد ملی مبارزه با کرونا واگذار شده است.

توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه اصفهان ممنوع شد

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه اصفهان گفت: به منظور حفظ سلامت مردم و ضرورت پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری کرونا، توزیع هرگونه غذای نذری و نذورات بدون بسته‌بندی تا زمان اعلام رفع خطر آلودگی عمومی در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان ممنوع شده است.

ایمان خواجه با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی به ویژه کرونا ویروس، مانع توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه استان شدهایم اظهارداشت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در امازادگان و اماکن متبرکه اندیشیده شد و تمامی سطوح از بقاع متبرکه که در معرض تماس عمومی قرار دارند، به صورت روزانه و در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شوند.

وی بیان کرد: این تمهیدات در قالب دستورالعملی به همه شهرستانها و بقاع متبرکه استان ابلاغ شد و پیشنهاد نصب دیواره حائل بین ضریح امامزادگان و زائران نیز داده شد تا از بوسیدن و لمس این اماکن جلوگیری شود.

 مردم اصفهان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: مردم و بویژه هم استانی‌ها از سفرهای غیر ضروری به شهرها و روستاهای استان بطور جدی پرهیز کنند.

داریوش کریمی ، دلیل این توصیه را شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرها و وضعیت سیلاب در برخی از استان‌های کشور بیشتر در مناطق غربی استان اعلام کرد.

وی ادامه داد: بارندگی‌های غرب استان کم کم روبه کاهش است اما در جنوب و شمال اصفهان بارش‌ها ادامه دارد لذا رعایت تمامی مسائل ایمنی برای رانندگان و مسافران ضروری است.

برگزاری مراسم ازدواج و عزاداری در تالارهای اصفهان ممنوع شد

رییس اتحادیه رستوران و تالارداران اصفهان از ابلاغ دستورالعمل مرکز بهداشت استان اصفهان مبنی بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم ازدواج و عزاداری در تالارهای پذیرایی سطح استان اصفهان خبر داد.

امیرحسین عکاف‌زاده،  اظهار داشت: بر اساس این ابلاغ به‌منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، از برگزاری هرگونه مراسم جشن و عزاداری و تجمع افراد در مکان‌های سرپوشیده و روباز جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این ابلاغ روز  گذشته (سه‌شنبه) ابلاغ شد و از امروز(چهارشنبه) در تمام تالارهای پذیرایی به مرحله اجرا درآمد.

خط تماس فوری کرونا در اصفهان راه‌اندازی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از راه‌اندازی خط تماس فوری (هاتلاین) برای ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به افراد دارای علائم بیماری و مشکوک به کرونا در این استان خبر داد.

آرش نجیمی افزود: خط تلفن تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ از ظهر امروز آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می کنند علائم مشکوکی درباره بیماری کرونا دارند تا آنها بدانند که آیا باید به مراکز درمانی مراجعه کنند یا نه.

نجیمی یکی از اهداف راه اندازی این سامانه را کاهش بار مراجعه مردم به بیمارستان‌های استان جهت پیشگیری هرچه بیشتر از شیوع ویروس کرونا خواند و اظهار داشت: این سامانه به صورت برخط (آنلاین) پاسخگوی مردم است.

فعالیت آزمایشگاه ویژه کرونا در اصفهان آغاز شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز به کار آزمایشگاه ویژه ویروس کرونا برای مشخص کردن نتیجه نهایی ابتلا به این بیماری در اصفهان خبر داد.

بهروز کلیدری افزود: از روز گذشته نمونه‌های آزمایشی افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در استان به تهران ارسال نشد بلکه در خود اصفهان بر روی آنها کار آزمایشگاهی شده و نتیجه نهایی مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه کیت‌های مخصوص آزمایش ویروس کرونا روز دوشنبه به اصفهان رسید، اظهارداشت: این کیت ها و دستگاه های مورد نیاز آنها مجوز کنترل کیفی را گرفت و از امروز از آنها استفاده شد.

۸ نفر مبتلا و یک فوتی آخرین آمار بیماری کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای هشت نفر در این استان به ویروس کرونا و فوت یکی از آنها بر اثر این بیماری تا ظهر روز پنجشنبه هشتم اسفند خبر داد.

آرش نجیمی افزود: فردی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرد، از سالمندان و با بیماری زمینه ای در شهر اصفهان بود.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته ۲ نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده بود، اظهار داشت: در جدیدترین آمار وزارت بهداشت، ۶ مورد تایید شده دیگر در ابتلا به کرونا از استان اصفهان شناسایی شد.

استاندار اصفهان: پیگیر تعطیلی مدارس هستیم

استاندار اصفهان گفت: پیشنهاد تعطیلی مدارس استان به صورت کتبی به تهران ارسال شد و پیگیری آن نیز انجام خواهد شد ولی تصمیم نهایی به عهده مرکز است.

عباس رضایی در حاشیه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه تعطیلی مدارس استان اصفهان در حیطه اختیارات استان نیست، گفت: یکی از مصوبات جلسه امروز ارائه پیشنهاد تعطیلی مدارس استان به ستاد ملی مبارزه با ویروس کروناست زیرا استمرار یا تعطیلی فعالیت های آموزشی در حیطه اختیارات ستاد ملی مبارزه با ویروس کروناست و به طور قطع نتایج نهایی تصمیمات این ستاد از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد ساختار مناسب و همگرایی دستگاه‌های استانی در جهت خدمت رسانی به مردم و مقابله با ویروس کرونا ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با هفت کمیته زیر مجموعه تشکیل شد.

نظر شما