شناسهٔ خبر: 38538465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آخرین خبرها از مسلمان‌کشی در هند

افزایش تلفات جنگ خیابانی هند به 42 نفر سازمان همکاری‌های اسلامی به شدت ابراز نگرانی کرد

سفر ترامپ، تصویب قانون شهروندی و یورش نظامیان هند و هندوهای متعصب به مسلمانان روی هم رفته منجر به مرگ حداقل ۴۲ نفر در این کشور شده است؛ سازمان همکاری اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای خشونت‌های اخیر علیه مسلمانان را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -


سرویس خارجی-

سفر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور نژادپرست و اسلام‌ستیز آمریکا به هند آتش زیر خاکستر اختلافات مذهبی در هند را دوباره شعله‌ور ساخت. در پی یورش خشونت‌بار نظامیان هندی و هندوهای متعصب به مسلمانان معترض که به سفر رئیس‌جمهور آمریکا و تصویب قانون شهروندیِ تبعیض‌آمیز اعتراض داشتند، تعدادی زیادی کشته و زخمی شده‌اند. به گزارش «هندوستان تایمز»، آمار کشته‌ها به 42 نفر رسیده و افزون بر این گزارش‌های میدانی از زخمی شدن حداقل 300 مسلمان دیگر در جریان حمله نظامیان هندی خبر می‌دهد.
دولت هند در تلاش است سرکوب گسترده مردم را مقابله با آشوب جلوه دهد ولی انتشار تصاویری که در رسانه‌ها دیده می‌شود نشان می‌دهد مردم با حمل دست نوشته‌هایی خواستار لغو سفر ترامپ به هند شده‌اند. نظامیان هندی به‌دستور دولت این کشور روز دوشنبه و هنگام سفر رئیس‌جمهور آمریکا به خاک دهلی‌نو ناگهان به معترضین یورش برده تعداد زیادی را کشته و یا زخمی کردند. به‌دنبال یورش نظامیان هندی، هندوهای متعصب نیز با به‌دست گرفتن سلاح سرد به خانه‌های مسلمانان و مساجد حمله کردند و تعدادی را کشتند.
سازمان همکاری اسلامی روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای خشونت‌های اخیر علیه مسلمانان در هند را محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری «آناتولی»،‌ در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده: «مقامات هند عاملان این خشونت‌ها را به دست عدالت بسپارند و از این مقامات همچنین تقاضا می‌کنیم که از امنیت و سلامتی شهروندان مسلمان و اماکن مقدس آنها حفاظت کنند. ما به خانواده‌های قربانیان این خشونت‌ها تسلیت می‌گوییم.»
هند درگیری‌های دامنه‌دار مذهبی را تجربه کرده و این‌بار نیز اگر دولت هند نتواند خشونت‌ها علیه مسلمانان توسط نیروهای خود و هندوهای متعصب که گویی از حمایت ضمنی نیروهای دولتی مطمئن‌اند، متوقف کند، معلوم نیست چه نتایج فاجعه‌باری به بار آورد.

نظر شما