شناسهٔ خبر: 38534245 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی خط تولید ماسک در گلستان / عرضه ماسک در داروخانه‌ها

استاندار گلستان از راه اندازی خط تولید ماسک با ظرفیت روزانه ۴۰هزار ماسک در شهرک صنعتی آق قلا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  هادی حق شناس استاندار گلستان در بازدید از شهرک صنعتی آق قلا گفت: این خط تولید تمام اتوماتیک از دو روز پیش در استان راه اندازی شده است و توان تولید ۴۰ هزار ماسک را دارد.


هادی حق شناس افزود:این کارخانه با به کارگیری ۱۰ نفر توان تامین  ۳۰درصد از نیاز کشور را دارد .

.
استاندار گلستان  گفت: محصولات این کارخانه شب گذشته در همه داروخانه‌های استان توزیع شد و از امروز نیز نیاز بقیه داروخانه‌ها تامین می‌شود و همه داروخانه‌ها مجاز به توزیع این محصول می‌باشند.

 

حق شناس افزود: رایزنی‌ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز این خط تولید نیز انجام شده و امیدواریم علاوه بر نیاز استان برای سایر استان‌ها نیز ماسک تولید و به بازر عرضه کنیم.


حق شناس در ادامه سخنان خود گفت: از افزایش ۵ برابری تولید مواد ضدعفونی کننده در استان هم خبر داد و گفت: کارخانه‌های گلستان با تولید ۴۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در روز قادر به تامین تمام نیاز استان و تامین حدود ۳۰ درصد از نیاز کشور است.


استاندار گفت: این کارخانه‌ها با افزایش خطوط تولید و شیفت‌ها، تولید انواع مواد ضد عفونی کننده را تا ۵ برابر افزایش داده اند.


حق شناس ادامه داد: برخی از این کارخانه‌ها با کمبود الکل مواجهه هستند که با استانداران استان‌هایی که واحد‌های تولید الکل دارند این مشکل نیز رفع می‌شود.

 

انتهای پیام / فا 

 

نظر شما