شناسهٔ خبر: 38530506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تلاش برای ورود بیمارستان مادر و امیرالمومنین به مدار پذیرش بیماران کرونا

استاندار قم با بیان اینکه در شرایط کنونی با اوج‌گیری بستری بیماران کرونا در بیمارستان‌ها مواجه هستیم گفت: در این شرایط بیمارستان‌های کامکار، امام رضا، فرقانی و علی بن ابیطالب(ع) پذیرش بیماران کرونا را انجام می‌دهند و به دنبال این هستیم که بیمارستان‌های مادر و امیرالمومنین را وارد مدار پذیرش بیمار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگارانف با اشاره به برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی پیشگیری با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت اظهار کرد: در این جلسه مسائل مبتلابه استان در خصوص کرونا ویروس گزارش شد و نیازمندی‌ها در زمینه پیشگیری از این بیماری مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار همکاری و همیاری شهروندان و رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی تصریح کرد: شهروندان باید بیشتر در خانه باقی مانده و غیر از موارد ضروری از منازل خارج نشوند.

استاندار قم با بیان اینکه در شرایط کنونی با اوج‌گیری بستری شهروندان در بیمارستان‌ها مواجه هستیم گفت: در این شرایط بیمارستان‌های کامکار، امام رضا، فرقانی و علی بن ابیطالب(ع) پذیرش بیماران کرونا را انجام می‌دهند و به دنبال این هستیم که بیمارستان‌های مادر و امیرالمومنین را وارد مدار پذیرش بیمار کنیم.

وی با اذعان به اینکه از نظر تولید ماسک و مواد ضدعفونی پیگیری خوبی صورت گرفته است افزود: دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای بسیج فداکارانه وارد این کار شدند و در کنار سایر نیروهای داوطلبانه پای کار آمدند تا بتوانیم شهر را در برابر این ویروس و گسترش آن محافظت کنیم.

سرمست با بیان اینکه جلسات ستاد بحران استان روزانه تشکیل می‌شود اظهار کرد: بامداد شب گذشته هم این جلسه برگزار شد تا اقداماتی صورت گرفته که پیک صعود این بیماری را متوقف کرده و به مرور آن را ریشه کن کنیم.

وی با اشاره به لغو تمام فعالیت‌های تجمعی در شهر گفت: تلاش کردیم حضور کارمندان و مردم در ادارات به نوعی تنظیم شود که هم مردم بتوانند در شرایط اضطرار کار خود را پیگیری کنند و هم کارمندان بتوانند پاسخگو باشند و در کنار آن اجتماعات به حداقل برسد.

استاندار قم با اشاره به تعطیلی مراکز آموزشی و علمی و حوزوی شهر گفت: عوامل شهرداری و سایر نهادها هم پای کار آمدند و اگر همه دست به دست هم دهیم و مساله را درک کنیم این مشکل را پشت سر خواهیم گذاشت وگرنه این مشکل برای استان و کل کشور به مشکلی جدی تبدیل خواهد شد.

وی مراقبت فردی مردم را امر ضروری عنوان و بیان کرد: در اولین فرصت با کمک نیروهای مسلح یک بیمارستان صحرایی در شهر قم راه‌اندازی خواهد شد تا در صورت نیاز از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/78027

نظر شما