شناسهٔ خبر: 38508504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اقدام خوب شهرداری تهران برای کاهش ترافیک شب عید

زیرگذر گیشا زودتر از زمان‌بندی تعیین‌شده به بهره‌برداری رسید

زیرگذر کوی نصر (گیشا) صبح دیروز با حضور استاندار و شهردار تهران بازگشایی شد و خودروها می‌توانند برای تردد از آن استفاده کنند.

صاحب‌خبر -




معاون فنی و عمران شهرداری تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه زیرگذر کوی نصر (گیشا)، با بیان این‌که خردادماه  امسال پل گیشا جمع‌آوری شد، اظهار داشت: از آن پس انجام عملیات اجرایی زیرگذر گیشا در دستور کار قرار گرفت و براساس برنامه‌ریزی‌های اولیه مقرر شد که در خردادماه سال 1399 این زیرگذر افتتاح شود، اما بنا به توصیه شهردار تهران با برقراری شیفت‌های کاری بیشتر، افتتاح پروژه را به 29 اسفندماه کوتاه کردیم، اما از آنجایی که ترافیک شب عید برای مردم آزاردهنده است و از نظر ایمنی نیز این پروژه تکمیل شده است، تصمیم گرفتیم این پروژه را به صورت آزمایشی افتتاح کنیم و بعد از احصاء مشکلات در همان زمان از پیش تعیین شده، این زیرگذر را افتتاح رسمی کنیم.
صفا صبوری دیلم با بیان اینکه افتتاح رسمی و کامل پروژه در تاریخ ۲۹ اسفندماه جاری خواهد بود و یک‌سری اقدامات تکمیلی باید در مرور زمان انجام شود، افزود: همکاران ما در شب اقدامات تکمیلی را انجام خواهند داد و همچنین در طول روز هم به صورتی که برای شهروندان مزاحمتی نداشته باشد، اقدامات تکمیل می‌شوند، همچنین تمهیدات مسائل ایمنی به صورت کامل پیش‌بینی و اجرا شده است و مشکلی از نظر ایمنی برای تردد خودروها وجود ندارد.
صبوری دیلمی درباره اثرات ترافیکی پروژه نیز  گفت: به صورت معمول اثرات ترافیکی پروژه در ماه‌های آینده بعد از بهره‌برداری نمایان خواهد شد.  باتوجه به اینکه دو خط عبوری در پل عبوری گذشته وجود داشت اما در حال حاضر در هر لاین 3/5 متر عرض معبر افزایش یافته است، پیش‌بینی می‌شود که شهروندان تا میدان گل‌ها و اتوبان کردستان را به راحتی طی کنند، کسانی‌که می‌خواهند به بیمارستان شریعتی یا کارگر جنوبی دسترسی داشته باشند هم به سهولت تردد کنند.
وی با بیان اینکه بعید می‌دانم که ترافیک جدی از این پس در زیرگذر کوی نصر مشاهده شود مگر  اینکه پس‌زدگی ترافیک در معابر دیگر  مثل میدان گل‌ها یا پل آزمایش باشد، در مورد محدودیت ترافیکی این‌ پروژه بیان کرد: از نظر مسیر تردد زیرگذر، نور و دیواره‌ها اقدامات کامل است، لایه آخر آسفالت در اواخر سال انجام خواهد شد و بنابراین محدودیت و مزاحمتی برای تردد خودروها وجود نخواهد داشت.
به گزارش شهرنوشت،  عملیات جمع‌آوری پل فلزی کوی نصر که قرار بود براساس برنامه زمان‌بندی اولیه ظرف مدت 60 روز انجام شود، طی یک بازه زمانی 22 روزه به سرانجام رسید و پس از آن فقط 8 ماه طول کشید تا مجموعه اقدامات باقی مانده به سرانجام برسد. هزینه تقریبی اجرای این پروژه حدود 80 میلیارد تومان اعلام شده است.

نظر شما