شناسهٔ خبر: 38503221 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بایدن: در انتخابات کارولینای جنوبی پیروز خواهم شد

رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ادعا کرد در انتخابات کارولینای جنوبی پیروز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا روز سه‌شنبه گفت در انتخابات کارولینای جنوبی پیروز خواهد شد. او در حالی این ادعا را مطرح کرد که پیشتر گفته بود اگر تعداد آرای دورقمی کسب کند کافی خواهد بود.

جو بایدن در مصاحبه امروز خود در شبکه سی‌بی‌اس ادعای خود را دوباره مطرح کرد و گفت: «من در کارولینای جنوبی پیروز خواهم شد. به نظرم فقط اینکه برنده باشم مهم است و حتی اختلاف یک امتیاز نیز کافی خواهد بود اما مطمئنم اختلاف آرای بسیار بالاتری خواهم داشت.»

در ادامه گیل کینگ، مجری برنامه، با اشاره به اظهارات پیشین بایدن درباره اینکه مردم باید تصمیم بگیرند کدام دموکرات برنده باشد، پرسید آیا او فکر می‌کند در رقابت با سناتور سندرز شکست خواهد خورد. بایدن در پاسخ گفت: «من قصد دارم در کارولینای جنوبی پیروز شوم و می‌دانم آرای آفریقایی-آمریکایی‌ها را بدست خواهم آورد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا کناره‌گیری خواهد کرد تاکید کرد: «من در کارولینای جنوبی پیروز خواهم شد.»

تحلیلگران سیاسی کارولینای جنوبی و تعداد رأی دهندگان سیاه‌پوست آن را آزمایشی برای بایدن دانسته و هشدار دادند معاون پیشین رئیس جمهور باید پس از سه شکست ناامید کننده قبلی خود در این انتخابات پیروز شود.

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه کارولینای جنوبی بیان کرد: «بایدن باید ادعای خود را عملی کند. او اگر در کارولینای جنوبی پیروز نشود شانسی برای پیروزی در انتخابات پیش‌رو نخواهد داشت.»

انتهای پیام/ 

نظر شما