شناسهٔ خبر: 38501274 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

هیلاری کلینتون: ترامپ خطری برای دموکراسی است/سندرز به دنبال بازگرداندن سفارتخانه آمریکا به تل آویو

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را یک «نژادپرستِ مستبد» توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، سناتور برنی سندرز، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، در مناظرات سه شنبه شب دموکرات ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را یک «نژادپرستِ مستبد» توصیف کرد.
او در این مناظره که در چارلستون برگزار شده بود، گفت: من به یهودی بودنم بسیار افتخار می‌کنم. در واقع، چند ماه در اسرائیل زندگی کردم، اما چیزی که اکنون به آن اعتقاد دارم این است که متاسفانه در دوره [نخست وزیری] نتانیاهو شاهد یک حکمران «نژادپرست مستبد» هستیم.
سندرز در حالی اینگونه نتانیاهو را هدف انتقادات خود قرار داده است که چند روز قبل اعلام کرد در نشست کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به «ایپک» شرکت نخواهد کرد. سناتور ورمونت در پیام توئیتری خود نوشت: «مردم اسرائیل حق زندگی در صلح و امنیت را دارند همانطور که مردم فلسطین نیز چنین حقی را دارند. من نگران برنامه کاری کمیته روابط عمومی اسرائیل آمریکا (ایپک) برای مقاماتی هستم که قرار است در این کنفرانس حضور یابند و به ابراز دیدگاه تعصب‌گرایانه و مخالف با حقوق اولیه مردم فلسطین بپردازند. به همین دلیل قصد ندارم در این کنفرانس حضور پیدا کنم.»
سندرز که خود یهودی است، سال گذشته نیز از حضور در کنفرانس سالیانه‌ کمیته روابط عمومی اسرائیل-آمریکا صرف نظر کرد؛ رویدادی که مهمترین فعالیت انتخاباتی او در نظر گرفته می‌شود.
او در حال حاضر، یکی از نامزد‌های پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکاست. او به تازگی در انتخابات درون‌حزبی ایالت نوادا به عنوان نامزد اصلی انتخاب شده است. او پیشتر در انتخابات نیوهمپشایر و آیووا نیز پیروز شده بود.

سندرز به دنبال بازگرداندن سفارتخانه آمریکا به تل آویو
سناتور آمریکایی پیشتاز در جمع نامزدهای حزب دموکرات از تصمیم خود برای بازگرداندن سفارتخانه ایالات متحده به تل آویو، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت.
 «برنی سندرز» سناتور 78 ساله و نامزد پیشرو دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا می گوید در صورتی که در ماه نوامبر به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده برگزیده شود، برای بازگرداندن سفارت این کشور در فلسطین اشغالی از شهر «بیت المقدس» به تل آویو اقدام خواهد کرد.
سندرز بامداد امروز (چهارشنبه) طی صحبت هایی در برنامه مناظره نامزدهای حزب دموکرات، در پاسخ به سوالاتی درباره سیاست های وی در قبال رژیم صهیونیستی، به عنوان یک سناتور یهودی گفت: «[بازگرداندن سفارت به تل آویو] چیزی است که ما در نظر خواهیم گرفت».
به نوشته وبگاه « تایمز اسرائیل »، وی با نژادپرست توصیف کردن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، افزود: «چیزی که اکنون اعتقاد دارم، این است که با وجود بی بی نتانیاهو در اسرائیل، شما یک نژادپرست مرتجع دارید که آن را می گرداند».
سندرز البته در راستای سیاست بدون تغییر آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، افزود: «سیاست خارجی ما در خاورمیانه باید درباره حمایت کامل از استقلال و امنیت اسرائیل باشد، البته نباید از درد و رنج مردم فلسطینی نیز غافل شد».
این سناتور آمریکایی با تاکید بر لزوم حمایت از فلسطینی ها، همزمان با حمایت از صهیونیست ها، توضیح داد: «ما باید سیاستی داشته باشیم، که فلسطینی ها و آمریکایی ها را کنار هم آورد. این منظور نیز در چارچوب مفهوم نزدیک کردن ملت ها در خاورمیانه به واقعیت می پیوندد».
وی پیشتر هم گفته بود به دلیل نگرانی از بستر ضد فلسطینی کنفرانس «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (آیپک)، در این نشست حضور نمی یابد.


ترامپ: درباره مداخله روسیه در انتخابات 2020 چیزی به من گفته نشده است
رئیس جمهور آمریکا در جریان سفرش به هند تاکید کرد که آژانس های اطلاعاتی آمریکا درباره تلاش های مداخله جویانه ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به وی هیچ اطلاعاتی نداده اند و این عجیب است که دیگر نامزدهای انتخاباتی به نوعی پیش از وی به چنین اطلاعاتی دست یافته اند.
به گزارش  پایگاه خبری هیل، پیش تر رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند که جامعه اطلاعاتی آمریکا به برخی از قانونگذاران درباره تلاش های ادعا شده روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 اطلاع داده اند اگرچه مسکو مرتبا هرگونه مداخله در امور داخلی آمریکا را رد کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: آژانس های اطلاعات هرگز درباره این موضوع اطلاعی به من نداده اند و این عجیب است که آژانس های اطلاعات چنین اطلاعاتی را به برنی سندرز، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داده اند.
وی ضمن اعلام اینکه این اطلاعات درباره اتهامات آژانس های اطلاعاتی آمریکا علیه روسیه احتمالا درز کرده، بار دیگر ادعاهای پیشین خود را تکرار کرد؛ ادعاهایی دال بر اینکه آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکااحتمالا در درز این اطلاعات دست داشته است.
او همچنین گفت که مساله آزادی مذهب را با نارندرا مودی، نخست وزیر هند در میان گذاشته است. وی افزود: در هند آنها کارهای بزرگی انجام می دهند تا آزادی مذهب را داشته باشند. مودی خودش نیز خواستار آزادی مذهب است.


ابتکار برنی، برای شکست ترامپ؛ زبان فارسی به سندرز هم سرایت کرد!
برنی سندرز نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا که طبق آخرین نظرسنجی ها، جدی ترین رقیب برای ترامپ شناخته می شود، در تازه ترین ابتکار تبلیغاتی خود در فیسبوک، زبان های رایج جهان را برای مقابله با رقیب جمهوریخواه به خدمت گرفته است.
سندرز با ایجاد پست های جداگانه در صفحه فیسبوک شخصی خود، به چندین زبان رایج دنیا از جمله زبان فارسی مدعی شده است که ترامپ را شکست خواهد داد. در تمام این پست ها، نام سندرز به رنگ آبی به عنوان نماد دموکرات ها و نام ترامپ به رنگ قرمز به عنوان نماد جمهوریخواهان با فوت درشت نوشته شده است.
او علاوه بر زبان فارسی، جمله «برنی، ترامپ را شکست می دهد» را به زبان های چینی، ژاپنی، کره ای، اسپانیولی، ترکی استانبولی، عربی، اردو، هندی و چند زبان رایج دیگر جهان در صفحه فیسبوک خود پست کرده است. ابتکار دوئل انتخاباتی در آمریکا با استفاده از پست های فیسبوکی به زبان های مختلف، برای نخستین بار است که از سوی یک نامزد رقابت ها بکار گرفته می شود.
ابتکار سندرز برای استفاده از زبان های مخلتف در رقابت های انتخاباتی خود، به این معنا است که این سیاستمدار کهنه کار، دست به پویشی جهانی در رقابت های انتخاباتی خود علیه ترامپ زده است.
برنی سندرز نامزد ریاست جمهوری 2020 آمریکا از حزب دموکرات در نظرسنجی مشترک شبکه خبری «سی بی اس نیوز» و موسسه نظرسنجی انگلیسی «یوگاو » نخستین گزینه رای دهندگان دموکرات است.
تارنمای شبکه سی بی اس نیوز روز دوشنبه در این باره نوشت: در این نظرسنجی، سندرز با 28 درصد آرا پیشتاز و به دنبال او، الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست آمریکا با کسب 19 درصد، جو بایدن با 17 درصد و مایکل بلومبرگ با 13 درصد آرا، در رتبه های بعدی قرار دارند.


هیلاری کلینتون: ترامپ خطری برای دموکراسی است
هیلاری کلینتون ترامپ را “خطری برای دموکراسی” دانست و از اظهاراتش علیه برنی سندرز دفاع کرد.
 هیلاری کلینتون، نامزد سابق دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا ضمن معرفی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به عنوان “خطری برای دموکراسی”، هشدار داد که روسیه بار دیگر تلاش خواهد کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کند و گفت از هر نامزدی که علیه ترامپ باشد حمایت خواهد کرد.
به گزارش روزنامه دیلی میل، وی افزود: از نامزد حزبمان حمایت می‌کنم زیرا فکر می‌کنم رییس جمهور فعلی‌مان خطری روشن برای دموکراسی و آینده ماست.
کلینتون اما از تایید یک نامزد به طور خاص سر باز زد و گفت، این مساله را “به رای‌دهندگان واگذار می‌کند”.
او که این اظهارات را در جشنواره فیلم برلین بیان کرد، در فیلمی مستند که درباره زندگی او در این جشنواره به نمایش در آمد، درباره برنی سندرز می‌گوید: هیچ‌کس او را دوست ندارد، هیچ‌کس نمی‌خواهد با او کار کند، او هیچ‌کاری انجام نداده است. او بیرون از سیاست شانسی ندارد.
او در دفاع از این اظهارات گفت: سیاست یک ورزش ارتباطی است، مردم از هر دیدگاهی در آن نظر می‌دهند. آن‌ها مطمئنا درباره من هم با هر دیدگاهی نظر داده‌اند.
کلیتون همچنین از رای‌دهندگان خواست درباره اطلاعات غلط “هوشیار” باشند. او در این باره گفت: ما می‌دانیم که اطلاعات غلط هم‌اکنون هم یک مشکل است. جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش کرده که روسیه به سیستم سایبری ما بازگشته و در تلاش است تا بر نتایج انتخابات مقدماتی تاثیر بگذارد و همچنان حامی ترامپ است.
به گفته او، قدرت‌های خارجی تلاش خواهند کرد تا “بیشتر و بیشتر” در انتخابات آمریکا و اروپا مداخله کنند و “اگر از دموکراسی خود محافظت نکنیم، به تدریج اما پیوسته تسلیم آن خواهیم شد و کنترل آن را از دست خواهیم داد.

نظر شما