شناسهٔ خبر: 38486494 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

باشگاه استقلال در نامه ای خواهان تعویق بازی با گل گهر به دلیل شیوع ویروس کرونا شد

سازمان لیگ: وزارت بهداشت دلیلی برای لغو لیگ برتر ندارد

صاحب‌خبر -


محمد محمدی سدهی / شیوع «کرونا ویروس» در ایران باعث شد بسیاری از رویدادهای ورزشی کشورمان لغو شود. اتفاقی که برای لیگ برتر فوتبال نیفتاد و مسئولان مربوطه اصرار دارند به دلیل تقویم فشرده، بازی‌های لیگ برتر در موعد مقرر بدون حضور تماشاگران برگزار شود. گرچه این تصمیم، از نظر باشگاه‌ها اقدامی کافی نیست و آنها معتقدند بازیکنان کادرفنی به واسطه پرواز و حضور در دیگر اماکن عمومی، با تهدید کرونا مواجه هستند. دیروز باشگاه استقلال در نامه‌ای به سازمان لیگ درخواست کرد دیدار هفته بیست و یکم مقابل گل گهر سیرجان را به زمان دیگری موکول کند. دیداری که طبق برنامه قرار است پنجشنبه پیش رو در سیرجان برگزار شود. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال هم در جملاتی اعتراضی به سایت این باشگاه گفت: «باید از تصمیم‌گیرنده‌ها پرسید که آیا حتماً باید یکی از ما، جان خودمان را از دست بدهیم تا مسئولان به فکر سلامتی بازیکنان و مربیان باشند؟ مگر جان‌مان را از سر راه آورده‌ایم؟ آیا ما ضد ویروس هستیم؟ مگر بازی‌های لیگ ایتالیا لغو نشده است؟ آنها کمتر از ما به فکر بهداشت و سلامتی‌شان هستند؟ فرودگاه‌ها، اتوبوس‌ها، هتل‌های ما همگی پاک و ضد ویروس هستند که باید به خاطر چند بازی سفر کنیم و جان‌مان را به خطر بیندازیم؟ چرا موضوع به این سادگی را درک نمی‌کنند؟ ارزش جان انسان‌ها از فوتبال و لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا خیلی بیشتر است. با این حجم از نگرانی خانواده‌های بازیکنان، نمی‌توان سفر کرد. با اضطراب، استرس و ترس به خاطر این ویروس حتی خطر مصدومیت بازیکنان بیشتر می‌شود. اینها مسائلی بدیهی و پیش پا افتاده‌ است که واقعاً مشخص نیست چطور درنظر گرفته نمی‌شود.»
پس از ارسال نامه مسئولان باشگاه استقلال به سازمان لیگ این سؤال پیش می‌آید که آیا بحث لغو بازی‌های لیگ برتر فوتبال به سازمان لیگ ارتباط دارد یا اینکه نهادهای بالاتر باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند؟ سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر به خبرنگار «ایران» گفت:«ما مجاز نیستیم درخصوص جواب نامه باشگاه استقلال اطلاع‌رسانی کنیم و پاسخ این نامه را کتباً به باشگاه مربوطه ارسال می‌کنیم. باشگاه استقلال تصمیم می‌گیرد که پاسخ ما را رسانه‌ای کند یا خیر.»
او درخصوص وظیفه سازمان لیگ برای مقابله با کرونا افزود: «بعد از تشکیل ستاد ضد کرونا، این گونه به نظر رسید که همه مسابقات ورزشی و حتی مسابقات لیگ برتر تعطیل خواهد شد اما این تعطیلی شامل فوتبال نمی شود و مسابقات لیگ فوتبال طبق برنامه انجام می‌شود. سازمان لیگ برنامه‌ای برای تعطیلی مسابقات لیگ برتر ندارد و طبق اطلاعیه‌ای که در سایت این سازمان منتشر شده، تمام بازی‌ها بدون حضور تماشاگران و در موعد مقرر برگزار خواهد شد.» سهیل مهدی درباره سازمان تصمیم گیرنده درخصوص تعطیلی مسابقات لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع «کرونا ویروس» این گونه پاسخ داد: «تنها وزارت بهداشت در خصوص لغو مسابقات لیگ برتر فوتبال تصمیم‌گیری خواهد کرد و تا به اینجا این وزارتخانه دلیلی برای لغو مسابقات نداشته است. ما دائماً با وزارت بهداشت در ارتباط هستیم و با آنها درخصوص این موضوع صحبت می‌کنیم. در حال حاضر هیچ تغییری در برنامه مسابقات لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم ایجاد نخواهد شد.»
در این شرایط دیروز مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی- ورزشی و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا جلسه‌ای با مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان برگزار کرد و در این جلسه راه‌های جلوگیری از شیوع کرونا در جامعه ورزش بررسی شد. خلیلیان درخصوص احتمال تعطیلی مسابقات لیگ برتر بیان داشت: «مسابقات، بویژه مسابقات فوتبال مسأله‌ای نیست که بزودی بتوانیم آن را تعطیل کنیم. در استان‌ها هم خواهش کردیم که کسی رأساً درخصوص لغو مسابقات تصمیم نگیرد.»
کرونا به لیگ قهرمانان آسیا رسید
بیماری کرونا و شیوع این ویروس این نگرانی را برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای  کنفدراسیون فوتبال آسیا به وجود آورده است و باعث شد تا AFC اقداماتی انجام دهد. اولین اقدام AFC حذف دیدارهای پیش‌روی پرسپولیس و سپاهان مقابل التعاون و النصرعربستان از هفته سوم این رقابت‌ها بود. به نظر می‌رسد لغو دیدار سپاهان و پرسپولیس در لیگ ایران در این تصمیم AFC بی‌تأثیر نبوده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان بررسی‌های بیشتری انجام دهد تا تکلیف ادامه مسابقات مشخص شود. در این بین باشگاه‌های مختلفی که درگیر مسابقات لیگ قهرمانان هستند، درخصوص مسأله کرونا و نگرانی از شیوع بیشتر این ویروس در کشورشان یا درگیری اعضای تیم‌شان با این بیماری اقداماتی انجام داده‌اند. درخواست از AFC برای بررسی این مسأله و حتی نگرانی خیلی از آنها از سفر تیم‌های ایرانی به کشورشان با توجه به گسترش بالای این ویروس در کشورمان، یکی از مسائل مطرح شده است. در این میان دیروز نشریه شرق الاوسط عربستان مدعی شد که دیدارهای نمایندگان ایران و کره‌ جنوبی در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

بــــرش
با کرونا نمی توان بازی کرد

طبق اخبار منتشر شده، انتشار این ویروس در ایتالیا تاکنون جان 7 نفر را گرفته و بیش از ۲۰۰ نفر را مبتلا کرده است. این موضوع باعث شد تا ایتالیا برای جلوگیری از شیوع «کرونا ویروس» تعدادی از مسابقات سری A را تعطیل کند. این شرایط باعث شد تا روزنامه اسپانیایی مارکا هم نسبت به انتشار ویروس کرونا هشدارهایی بدهد. این روزنامه صبح برگزاری دیدارهای حساس ناپولی - بارسلونا و بایرن مونیخ -چلسی در لیگ قهرمانان اروپا، تیتر اصلی خود را به کرونا اختصاص داد و از طرح توپ فوتبال ماسک زده روی صفحه اصلی خود بهره برد و نوشت: «با کرونا نمی‌توان بازی کرد.»

نظر شما