شناسهٔ خبر: 38485107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

خراسان رضوی به ۸۷ کشور جهان کالا صادر می کند

رسولیان با اشاره به اینکه ۳۴ فرصت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان استان به ارزش سه هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان مطالعه شده و آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است، گفت: خراسان رضوی به ۸۷ کشور جهان صادرات کالا انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی رسولیان» عصر (۶ اسفند) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، ۱۸۶ شرکت تاکنون به عنوان معین اقتصاد مقاومتی محوریت توسعه روستاها را در استان بر عهده گرفته‌اند، افزود:در خراسان رضوی حدود ۲۶۸ شرکت دانش بنیان وجود دارد و در این راستا به سمتی حرکت می‌کنیم که شرکت‌های دانش بنیان را در قالب فضای فیزیکی و تسهیلات توسعه بدهیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: ۳۴ فرصت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان استان به ارزش سه هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان مطالعه شده و آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است.

 

وی به ارائه آماری از استان پرداخت و تصریح کرد: در آماری که از سوی مرکز آمار ایران برای پاییز اعلام شد، نرخ مشارکت اقتصادی استان ۵۲.۴ دهم درصد است و هم‌اکنون رتبه اول را در سطح کشور برعهده داریم.

 

رسولیان ادامه داد: در حوزه کاهش نرخ بیکاری هم با ۶.۳ دهم درصد رتبه دوم کشور را برعهده داریم، لذا ایجاد انگیزه به کار و اشتغال در استان افزایش یافته است و هم‌اکنون کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور در اختیار داریم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی به ۸۷ کشور جهان صادرات کالا انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کلینیک صنعت در خراسان رضوی و فعالیت ۷۰ مشاور، ۹۰۰ واحد صنعتی را بررسی و ۱۰۰ واحد تعطیل را هم تاکنون به چرخه تولید بازگردانده‌ایم.

 

وی با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری خارجی استان، بیان کرد: از نظر تعداد پروژه امسال رتبه اول کشور را در قالب ۱۴۲ میلیون دلار جذب سرمایه به خود اختصاص داده‌ایم.

پایان پیام/ 483

نظر شما