شناسهٔ خبر: 38484317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایگاه‌های گردشگری و امدادی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی داراب می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: دو پایگاه گردشگری شهرستان داراب از ۲۸ اسفند ماه استقرار می‌یابد و آماده ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، داوود مرادی در نخستین جلسه ستاد نوروزی شهرستان داراب اظهار داشت: پایگاه گردشگری داراب از ۲۸ اسفند در پارک تدبیر و امید واقع در ورودی جاده داراب-شیراز استقرار می‌یابد همچنین پایگاه گردشگری رستاق نیز مانند سالهای قبل به ارائه خدمات به گردشگران می‌پردازد.

 وی بیان کرد: مطابق سالهای گذشته، به کارگیری راهنمایان افتخاری گردشگری از برنامه‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان است و برخی از دوستان به طور خودجوش و بدون فراخوان در این زمینه به ما کمک می‌کنند.

مرادی بابیان اینکه در ایام نوروز 20 راهنمای گردشگری در سطح شهرستان داراب فعالیت تخصصی انجام می‌دهند، ادامه داد: اعضای گروه دارابنامه و تعدادی از دوستان که دانش‌آموخته رشته‌های تاریخ، گردشگری و باستان‌شناسی و دارای کارت لیدر تخصصی گردشگری هستند در این زمینه ما را یاری می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی داراب اظهار داشت: ارائه اطلاعات گردشگری و معرفی جاذبه‌های داراب از طریق توزیع بورشور و نصب بنر همچنین پخش مستند جاذبه‌های گردشگری در پایگاه‌ها و رایزنی با صداوسیمای مرکز فارس جهت معرفی پتانسیلهای گردشگری داراب بخشی از برنامه‌های تولید محتوا در ایام نوروز است.

وی با اشاره به برپایی غرفه‌های موسیقی سنتی، سوغات بومی و صنایع دستی در پایگاه‌های گردشگری گفت: وجود یک مرکز سوغات‌سرا در داراب خالی است و باید در این زمینه اعتبارسنجی صورت بگیرد که حداقل با یک کانکس در ایام نوروز گردشگران را مجذوب سوغاتهای بومی این شهرستان کنیم.

 مرادی خاطرنشان کرد: پاکسازی محدوده جاذبه‌های گردشگری، بازسازی مسیر نقش شاپور، طراحی اپلیکیشن در ورودی پایگاه‌های گردشگری جهت آشنایی مسافران با جاذبه‌ها، مشخصات اماکن گردشگری، مکان‌یابی و معرفی دقیق وضعیت راهها از دیگر برنامه‌های ستاد نوروزی است.

 وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های نوروز جشنواره بومی و آیینی روز دارابگرد است که همانند سالهای گذشته پنجم فروردین با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.  

 

حفظ امنیت گردشگران در نقاط حادثه‌خیز

 در ادامه این جلسه، رئیس جمعیت هلال احمر داراب و زرین‌دشت نیز گفت: در ایام نوروز سه مرکز هلال احمر در داراب مستقر هستند و در شرایط خطر، به امدادرسانی می‌پردازند.

محمود حیدری اضافه کرد: در شهر داراب پایگاه جوانان و امداد واقع در پارک تدبیر و امید، در جنت‌شهر پایگاه داوطلبان، در بخش فورگ پایگاه امدادی هلال احمر به مسافران ارائه خدمات می‌کنند همچنین پایگاه کوهستان نیز به طور شبانه‌روزی حضور دارند.

 وی با تأکید بر ضرورت سازماندهی و انسجام نیروهای امدادی به ویژه در نقاط حادثه‌خیز بیان کرد: در نقاطی نظیر تنگ‌رغز و آبشار فدامی که شرایط مخاطره‌انگیزی دارند، حفظ امنیت گردشگران بیش از سایر نقاط حائز اهمیت است.

انتهای پیام/983110

نظر شما