شناسهٔ خبر: 38484291 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

افزایش محرومیت‌های مشمولان غایب | قانون جریمه مشمولان غایب سال آینده اجرا می‌شود؟

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درخصوص اجرای قانون جریمه مشمولان غایب در سال آینده توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: به هیچ وجه دولت برنامه‌ای برای اجرای مجدد قانون جریمه مشمولان غایب در سال آینده نخواهد داشت و مشمولان غایب باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حذف قطعی قانون جریمه، همه مشمولان غایب باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +۱۰ اقدام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: با توجه به اهتمام ویژه رده‌های نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های اجرایی در طرح شناسایی مشمولان غایب، ارائه نشدن خدمات به آنان در دستور کار قرار گرفته است و با اجرای دقیق قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی آنان نیز با شدت بیشتر پیگیری می‌شود، بنابراین این افراد باید برای تعیین تکلیف خود اقدام کنند.

سردار مهری افزود: مشمولان غایب در صورتی که برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکنند، برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با محرومیت‌های اجتماعی از جمله حذف تسهیلات بانکی، حذف استخدام و به کارگیری در دستگاه‌های دولتی و خصوصی به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت، اخذ پروانه کسب و...) مواجه می‌شوند.

نظر شما