شناسهٔ خبر: 38483283 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از شهرستان‌ها

صاحب‌خبر -

 
  تجلیل از 168 حافظ قرآن
تبریز- خبرنگار کیهان: آیین تقدیر و تکریم از 168 دانش‌آموز و معلم حافظ و قاری قرآن کریم در تالار معلم تبریز برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام «محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز با اشاره به نقش و تاثیر قرآن در جامعه و با تاکید بر ضرورت تلاش مستمر برای تعمیق هرچه بیشتر این نقش در خانواده‌‌ها گفت: قبل از انقلاب اسلامی فعالیت‌های دینی و قرآنی محدود بود، ولی امروز به برکت انقلاب بچه‌ 5 ساله حافظ کل قرآن است. در آیین فوق از 91 حافظ 3 جزء تا کل قرآن دانش‌آموز و 77 حافظ غیر دانش‌آموز قرآنی با اهدای لوح و جوایز 1 تا 10 میلیون ریالی تقدیر شد. همزمان با دهه فجر امسال، حافظان سوره بقره، 5 جزء، 10 جزء و 20جزء و نیز کل  قرآن در مراسم تالار وحدت تبریز مورد تکریم قرار گرفتند.
عضویت در باشگاه جهانی
ایران با کسب تکنولوژی لاست‌فوم، به همراه کشورهای آلمان، چین، آمریکا و ایتالیا عضو باشگاه جهانی لاست‌فوم شد. «عبدالرحمان ارشدی» مدیرعامل ریخته‌گری تراکتورسازی ایران گفت: روش تولید لاست‌فوم در ریخته‌گری یک دانش جدید است که در اختیار چهار کشور فوق قرار داشت.
مسئله‌محوری پایان‌نامه‌ها
یزد- خبرنگار کیهان: مسئول بسیج دانشجویی استان یزد از آغاز به کار سامانه شمسا در این نهاد خبر داد و گفت: پایان‌‌نامه‌های دانشجویان مسئله‌محور می‌شود.
علی ‌پورمیرزایی گفت: یکی از راهکارهایی که در این حوزه در نظر گرفته شده، توجه به پایان‌نامه‌های دانشجویی است و تلاش داریم با ایجاد جنبشی در بین دانشجویان، پایان‌نامه‌ها حول محور مسائل و مشکلات استان تدوین شود.
وی افزود: در راستای این مسئله‌محوری، شبکه استان‌‌های یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان تشکیل و به بررسی مسائل و مشکلات مرتبط چهار استان می‌پردازند.
به گفته وی، 30 گروه جهادی دانشجویی در استان یزد با اعزام به روستاها و مناطق محروم نسبت به شناسایی مشکلات مناطق اقدام و در حد امکان آن را مرتفع می‌سازند.
کلنگ‌زنی پروژه تلفن ثابت
شیراز- خبرنگار کیهان:  معاون شبکه مخابرات منطقه فارس گفت: مراسم کلنگ‌زنی پروژه تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری مسکن مهر امام رضا(ع) در شهر لپویی استان فارس برگزار شد.
همتی اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد ریال، ظرفیت پوشش و واگذاری 6هزار تلفن ثابت را دارد.
وی افزود: فناوری مورد استفاده در این پروژه از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه تلفن ثابت می‌باشد و به یاری خداوند متعال و تلاش کارشناسان مخابرات منطقه فارس در چند ماه آینده به مرحله بهره‌برداری رسید.
اهدای عضو بیمار مرگ مغزی
تبریز- خبرنگار کیهان: قلب و کبد یک مرد بنا که دچار مرگ مغزی شده بود، برای پیوند به بیماران مورد نیاز، اهدا شد.
به گزارش علوم پزشکی تبریز، کبد و قلب این فرد مرگ مغزی به شیراز و تهران ارسال گردید، که کبد در شیراز، به یک بیمار مرد پیوند زده شد.

نظر شما