شناسهٔ خبر: 38482985 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی بیمارستان‌های خوزستان برای مقابله با ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هم اکنون تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان در سطح بالایی از آمادگی برای مقابله و کنترل این بیماری قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هم اکنون تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان در سطح بالایی از آمادگی برای مقابله و کنترل این بیماری قرار دارند.

او افزود: بیمارستان رازی اهواز را به عنوان مرکز معین برای قرنطینه کردن افراد مشکوک به این بیماری است و آزمایشگاه فوق تخصصی ویروس کرونا فعالیت خود را با پشتیبانی اساتید گروه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای تشخیص کرونا ویروس آغاز کرد. 

ابول  نژادیان بیان داشت: آزمایشگاه پذیرش حضوری ندارد و همکاران پزشک ما اگر در بیمارستان‌ها به بیماری مشکوک شوند، نمونه او را می‌گیرند و یکی از ماموران بهداشت، نمونه را به این آزمایشگاه می‌آورد تا آزمایش لازم صورت بگیرد و به دلیل ایزوله بودن آزمایشگاه و اینکه این ویروس با انتقال خود نمونه هم قابل سرایت خواهد بود، امکان مراجعه مردم وجود ندارد، بنابر این هیچ کس نباید به آزمایشگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی با تعیین چرخه انتقال نمونه‌ها توجیه شده‌اند و هر بیماری که علایم مشکوک از جمله تب، تنگی نفس، سرفه، درد عضلانی و ضعف دارد باید حتما به پزشک مراجعه کندگفت: این نمونه‌ها از نظر آنفولانزا و از نظر کرونا ویروس چک می‌شوند و در صورتی که کرونا ویروس فردی مثبت اعلام شود، اقدامات درمانی توسط تیم‌های درمانگر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

نظر شما