شناسهٔ خبر: 38480485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصلی‌های خراسان شمالی ضدعفونی می‌شود

بجنورد- ایرنا- مصلی‌ها و مکان‌های برگزاری آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه خراسان شمالی برای حضور نمازگزاران، ضدعفونی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نگرانی ها از شیوع کرونا ویروس، محل های برگزاری نماز جمعه در ۱۶ نقطه استان، پیش از حضور نمازگزاران ضدعفونی می شود.

حجت الاسلام نعمت الله آزموده اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان، برای جلوگیری از شیوع کرونا،  مهرها، کتابخانه ها، بخش بازرسی و سایر نقاط در مساجد و مصلی ها ضدعفونی می شود.  

وی افزود: زمان برگزاری آیین عبادی و سیاسی، در هفته جاری به ۲ ساعت، کاهش یافته است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از اتمام برگزاری نماز جمعه هم مکان های برگزاری این آیین، بار دیگر ضدعفونی خواهد شد.  

بر اساس این گزارش، در خراسان شمالی،  نماز جمعه در ۱۶ مرکز اقامه می‌شود و ۶ هزار تا ۱۲ هزار نفر از مردم در این آیین شرکت می‌کنند.

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این استان از روز یکشنبه تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده است.
 

نظر شما