شناسهٔ خبر: 38480201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رئیس جمهور: مرجع اخبار درباره ویروس کرونا صدا و سیماست

رئیس جمهور در اولین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد: مرجع اصلی انتشار اخبار و توصیه‌های پزشکی وزارت بهداشت، صدا سیما است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رئیس جمهور (در نخستین نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا) با بیان اینکه: بر اساس گزارش وزیر بهداشت، روند کنترلی ویروس کرونا مثبت است گفت: فزایش افراد بهبودیافته نیز کاملاً امیدوارکننده است.

ئیس جمهور افزود: کادر پزشکی ـ درمانی جزء افتخارات کشور است بنابراین از مردم درخواست داریم با همکاری کامل به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کنند.

رئیس جمهور گفت: مرجع اصلی اطلاع‌رسانی به مردم رسانه ملی است.

آقای روحانی تاکید کرد: کار و فعالیت در کشور باید روند عادی داشته باشد و مراقبت‌های بهداشتی در مراکز تجمع (مدارس، بیمارستان، دانشگاه و ...) باید کاملا جدی گرفته شود.

آقای روحانی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با هراس‌افکنی کشور را به تعطیلی بکشاند گفت: در صورت نیاز وزارت بهداشت، نیروی انسانی متخصص و امکانات نیروهای مسلح در اختیار قرار می‌گیرد.

آقای روحانی گفت: وزارت صمت اطمینان داده است که همه خطوط تولید لوازم مراقبتی 24 ساعته مشغول کارند و مردم نباید درباره این‌گونه لوازم دغدغه داشته باشند.

آقای روحانی افزود: با محتکران و سوء استفاده‌گران برخورد جدی می‌شود.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: اجتماعات غیرضرور در همه اماکن مذهبی و غیرمذهبی نباید تشکیل شود.

آقای روحانی گفت: تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای همه (بدون استثنا) لازم‌الاجراست و از روز شنبه روال عادی در کشور جریان خواهد داشت (مگر مواردی که ستاد ملی تصمیم بگیرد).

آقای روحانی گفت: باید اطلاعات و واقعیات (آمار مبتلایان، فوتی‌ها و ...) به مردم گفته شود و مردم به وزارت بهداشت که از طریق صدا و سیما با آنها سخن می‌گوید اعتماد کنند.

آقای روحانی افزود: مردم به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند.

رئیس جمهور افزود: مسئولانی که درباره فضای مجازی مسئولیت دارند به وظایف خود عمل کنند. ان شاءالله با کمترین مشکل از این مرحله عبور خواهیم کرد.
 
<div id="video-display-embed-code_272417" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/769628/272417?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما