شناسهٔ خبر: 38479291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

وقتی موجوداتی ریز و نادیدنی کل دنیا را به هم می‌ریزند!...

صاحب‌خبر -

ویروس کورونا، که سازمان  بهداشت جهانی آن را رسما کووید-19 نامیده، تاکنون علاوه بر چین در 34 کشور دیگر جهان گسترش یافته و زنگ خطر بهداشتی را در سراسر جهان به صدا درآورده است.  تا 6 اسفند 1398، آمار رسمی حاکی است بیش از 2 هزار و 700 نفر بر اثر این ویروس کشته شده اند.   

سایت Pharmaceutical Technology که به صورت آنلاین اخبار مربوط به کرونا را منتشر می کند، اعلام کرد ه است به دنبال شیوع سریع کرونا، فرودگاه های سراسر جهان برای شناسایی افراد آلوده به ویروس، تجهیزاتی نصب کرده اند. کرونا در حال حاضر هیچ درمانی ندارد اما محققان در چین و برخی شرکت های دارویی در حال تلاش برای بهبود راه های درمان آن هستند.

کشورهایی که تاکنون میزبان ناخوانده کرونا شده اند، عبارتند از: 

 

1-  کره جنوبی: تا 6 اسفند، 977  مورد ابتلا و 10 مورد مرگ. بوسان، سئول و استان گیون گاسانگ از  مناطق آلوده هستند. نخستین مورد کرونا در  یک  زن 35 ساله چینی گزارش شده بود که در 20 ژانویه 2020 از "ووان" چین به کره سفر کرده بود. 

2-  تایلند: 37 مورد تاییدشده که آخرین آن شامل یک زن 31 ساله است که با خانواده ای ارتباط داشت که به چین سفر می کردند. یک نفر دیگر هم راننده تاکسی ای است که با توریست  های چینی ارتباط نزدیک داشت. نخستین مورد آلودگی در 13 ژانویه در  یک زن 61 ساله گزارش شد که در قالب یک گروه جهانگردی به ووان سفر کرده بود. تایلند پذیرای بیشترین تعداد از مسافران از چین است. 

3-  ایتالیا: در این کشور  اروپایی 229 مورد تایید شده است. اولین مورد مرگ در 22 فوریه اعلام شد. یک روز بعد فرد دوم کشته شد و در 24 فوریه 5 نفر دیگر از کرونا درگذشتند. اولین مورد آلودگی در 30 ژانویه در افرادی گزارش شد که چینی هستند و هم اکنون در قرنطینه به سر  می برند.

4-  چین: تا 6 اسفند، 77 هزارو 749 مورد تایید شده از آلودگی، 2 هزار 666 مورد مرگ تا روز سه شنبه. تعداد موارد جدید آلودگی در حال کاهش است. بیش از 1800 نفر از  بیمارستان ها مرخص شده اند. بیشترین تعداد موارد تایید شده همچنان در استان "هوبی" خاستگاه  این ویروس است. تنها در  12 فوریه، 14 هزار و 840 مورد جدید ابتلا در  این استان گزارش شد. در هنگ کنگ  و ماکائو هم موارد تایید شده از  ابتلا و مرگ و میر گزارش شده است.

5-  ژاپن: 159 مورد تایید شده از ابتلا، البته به غیر از 691 مورد تایید شده در کشتی کروز "پرنس دیاموند". دومین کشور بعد از چین که از ابتلا به این بیماری خبر داد. نخستین مورد مرگ و میر در 13 فوریه بود که اعلام شد یک زن در هشتمین دهه عمر بر اثر کرونا کشته شده است. موارد رو به افزایش ابتلا هم در میان گروهی از جهانگردان در کشتی پرنسس دیاموند گزارش میشود که  در  بندر "یوکوهاما" قرنطینه شده است. تعدادی از مسافران این کشتی که علائم ابتلا نداشتند، از آن خارج شده اند. ژاپن دومین کشوری است که پذیرای بیشترین جهانگردان چینی است. این کشور 800 شهروند خود را از شهر ووان  و  استان هوبی تخلیه کرده است.

6-   سنگاپور 90 موردتایید شده از ابتلا  از جمله یک نوزاد دختر 2 ساله که در 30 ژانویه از ووان تخلیه شد.

7-  آمریکا: 53  مورد تایید شده که 39 نفر از چین و کشتی پرنسس دیاموند آمده اند. آریزونا، کالیفرنیا، ایلینوی،ماساچوست، ویسکانسین و واشنگتن ایالاتی هستند که  موارد ابتلا به کرونا در آنها تایید شده است.

8-  تایوان: سومین منطقه در آسیا است که از مرگ  بر اثر کرونا خبر داده است. هزار و 913 مورد مشکوک که در بین آنها هزار و 812 مورد  منفی بوده و  بقیه در انتظار پاسخ آزمایشگاهی هستند.

9-  کانادا: 10 مورد تایید شده در مناطق بریتیش کلمبیا و اونتاریو. 352 کانادایی در کشتی پرنسس دیاموند به سر می  برند که از بین آنها 43 نفر آلوده شناخته شده اند.

10-  کویت: اعلام پنج مورد ابتلا در 5 اسفند. موارد  تایید شده بخشی از 700 نفری هستند که از شهر مشهد در ایران به کویت بازگشته اند.

11-  عراق: نخستین مورد  تایید شده از ابتلا  در 24 فوریه بود که بیمار  یک دانشجوی ایرانی ساکن نجف است.

12- عمان: دو مورد تایید شده که شامل دو زنی هستند که از ایران به  این کشور رفته اند.

13-  ایران: تا 6 اسفند 61 مورد تایید شده از ابتلا و 12 کشته. در میان کشورهای خاورمیانه، ایران  نخستین کشوری است که موارد مرگ و میر  کورونا را اعلام کرده  است.

14-  بحرین: دو مورد که یک نفر آن یک بحرینی است که از ایران به کشورش رفته است.

15-   افغانستان: سه مورد  مشکوک به ابتلا. 

16-  اسرائیل (سرزمین های اشغالی): دو مورد تایید شده از 11 نفری که از کشتی پرنسس دیاموند تخلیه شده اند. چهار اسرائیلی دیگر  سوار بر این کشتی نیز آزمایششان مثبت بوده اما در  ژاپن بستری شده  اند.

17- انگلیس: 13 مورد گزارش شده است. دولت در  5 اسفند 4 مورد را تایید کرد. این افراد  در کشتی پرنسس دیاموند آلوده شده بودند. بیش  از 70 شهروند انگلیس در  این کشتی  در ژاپن به سر می برند. دولت  انگلیس در سوم اسفند30 شهروند خود را از  این کشتی تخلیه کرد.

18- اسپانیا: سه  مورد تایید شده. سازمان دهندگان کنگره جهان موبایل که قرار بود در بارسلونای  اسپانیا برگزار شود، به دلیل کرونا  این برنامه را لغو کرده اند.

19- لبنان: یک مورد تایید شده. بیمار خانمی است که از شهر قم در ایران به آن کشور رفته است. دو  مورد مشکوک هم گزارش شده است.

20- استرالیا: 22 مورد تایید شده؛ ساکن کویینزلند، نیوساوث ویلز، ویکتوریا، ساوث استرالیا. این کشور اتباع خود را از  زمان شیوع کرونا از ووان تخلیه کرده است.

21- فرانسه: 12  مورد تایید شده تا 3 اسفند. آخرین موارد شامل 5 تبعه انگلیسی است که با یک انگلیسی دیگر که به تازگی از سنگاپور آمده بود، تماس داشتند. فرانسه نخستین کشور اروپایی است که در 24 ژانویه دو مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرد.

22- مصر: تاکنون تنها یک مورد تایید شده که آن  هم یک تبعه  چینی است.

23- مالزی: 22 مورد تایید شده. دو مورد آخر یک زن و مرد چینی هستند.

24-  هند: 3 مورد تایید شده که همگی درمان و  از بیمارستان مرخص شده  اند.

25-  امارات عربی متحده: 13 مورد تایید شده رسمی. آخرین مورد یک تبعه هندی است. فرودگاه های بین المللی دبی و ابوظبی به عنوان شلوغ ترین فرودگاه های جهان رده بندی  شده اند و در آنها  اقدامات احتیاط آمیز گسترده ای اعمال می شود.

26-   ویتنام: 16 مورد تایید شده از جمله دو شهروند چینی و یک آمریکایی. سازمان ملی جهانگردی ویتنام در نظر دارد سفر موجی از جهانگردان چینی را به این کشور متوقف کند.

27- آلمان: 16 مورد تایید شده. آخرین موارد، کارکنان شرکتی مستقر در  غرب مونیخ هستند.

28- فیلیپین: 3 مورد تایید شده. نخستین مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در خارج از چین، در این کشور اعلام شد: یک مرد 44 ساله در اول فوریه. بیش از نیمی از مسافران کشتی پرنسس دیاموند، فیلیپینی هستند.

29- بلژیک: نخستین  مورد ابتلا در چهارم فوریه اعلام شد که فردی است که به تازگی از ووان چین آمده بود. وی درمان و از بیمارستان مرخص شده است. در مجموع 9 مورد مشکوک گزاش  شده بود که یک مورد آن مثبت بود که درمان شد.

30- روسیه: دو مورد تایید شده در 31  ژانویه بود که شهروندان چینی بودند. روسیه تمام مرزهای خود  را با چین مسدود کرده است.

31- سوئد: نخستین مورد تایید شده در 31 ژانویه اعلام شد. وی خانمی بود که از  ووان  آمده بود و همچنان در قرنطینه به سر می برد.

32-فنلاند: نخستین مورد  تایید شده از  آلودگی در 29 ژانویه. این فرد  یک خانم 32 ساله چینی و جهانگردِ  اهل ووان است. وی هم اکنون درمان شده است. احتمال آلودگی 15 نفر دیگر هم وجود دارد.

33-سریلانکا: یک مورد تایید شده که یک خانم چهل ساله چینی است. سریلانکا در سال های اخیر یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری اتباع چین بوده است. بسیاری از کارگران به خدمت گرفته شده در طرح های زیربنایی در این کشور،  چینی هستند.

34- کامبوج: نخستین مورد ابتلا در 27 ژانویه اعلام شد. فرد مبتلا یک چینی 60 ساله از ووان است. وی با سه عضو خانواده اش به کامبوج سفر کرده بود که البته نتیجه آزمایش آنها منفی  بوده است. وی ظاهرا درمان شده و  کامبوج را ترک کرده است.

35- نپال: نخستین  مورد تایید شده در 25 ژانویه و شامل یک دانش آموز بود که در چین تحصیل می کرد. وی درمان و از بیمارستان مرخص شده است. دو مورد مشکوک هم گزارش شده است که هر دو در  قرنطینه هستند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما