شناسهٔ خبر: 38473419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از کرونا در سمنان چه خبر؟

پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان سمنان امروز هم مدارس را تعطیل کرد و سپاه را بار دیگر با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی به میدان خدمت به مردم آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، تلاش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان سمنان، امروز هم سبب تعطیلی مدارس در سراسر این استان شد و گفته شده است که این تعطیلی تا پایان هفته ادامه می‌یابد.

در همین حال برخی خبرهای غیررسمی از تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین‌ماه حکایت داشت که وزیر آموزش و پرورش درباره آن گفت: در تعطیلات، تابع سیاست‌ها و صلاحدید وزارت بهداشت هستیم و اگر در منطقه و استانی وزارت بهداشت تشخیص بدهد که تعطیلی ضرورت دارد حتماً این کار را انجام خواهیم داد.

محسن حاجی‌میرزایی درباره اعلام اخباری از سوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره تعطیلی مدارس تا پایان تعطیلات نوروزی گفت: آنها پیشنهادی تهیه و به رئیس مجلس داده‌اند. موضوع تخصصی و در صلاحیت وزارت بهداشت است که تشخیص بدهد چه نوع اجتماعاتی خطرناک است و آیا مدارس باید تعطیل شوند یا خیر؟

راه‌اندازی خط تولید محلول ضدعفونی

راه‌اندازی خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست در سمنان خبر دیگری بود که در حوزه تولید امروز مخابره شد.

خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست با ظرفیت تولید 15 هزار بطری در سمنان راه‌اندازی شده است تا تولیدات آن در مسیر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وزیر صنعت، در زمینه تولید مواد شوینده در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد و ۷۰۰ واحد تولیدکننده در این زمینه وجود دارد و در روزهای اخیر میزان تولید به دو برابر افزایش یافته است.

آموزش پیشگیری و مراقبت از ابتلا به کرونا

نخستین جلسه کمیته استانی پیشگیری و مراقبت از ابتلا به ویروس کرونا با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و معاونان برگزار شد.

جلسه آموزشی پیشگیری و مراقبت از ابتلا به ویروس کرونا با حضور کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان و شهرستان سمنان در نمازخانه ستاد این جمعیت برپا شد.

تعطیلی تمرینات اسکیت

بنا به تصمیم رئیس هیأت اسکیت استان سمنان، به‌منظور احترام به نگرانی اولیا و جلوگیری از شیوع بیماری، تمامی تمرینات اسکیت در استان سمنان تا روز پنج‌شنبه، هشتم اسفندماه لغو شد.

در صورت عدم رعایت و بروز هرگونه مشکل، رئیس هیأت شهرستان و مربی مربوطه پاسخگو خواهند بود.

سرهنگ علی خالقیان، جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه استان سمنان نیز در جمع مسؤولان استانی بهداشت و درمان اظهار کرد: قرارگاه پدافند زیستی در سپاه استان سمنان تشکیل شده است.تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه سمنان

وی افزود: استکبار جهانی بازی سیاسی و اقتصادی کثیف و خطرناکی را ابتدا علیه کشور چین آغاز کرد و با شیوع ویروس کرونا باعث شد تا این کشور از لحاظ اقتصادی و سیاسی ضربه بخورد و اکنون متأسفانه بیش از ۲۵ کشور مبتلا به این بیماری شده‌اند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه استان سمنان ادامه داد: به‌محض ورود این ویروس به ایران، سپاه بر خود لازم دانست تدابیر زیستی را به دو دلیل یعنی پیشگیری مداوم و کمک به دولت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت برای کنترل این تهدید زیستی انجام دهد.

خالقیان مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد و گفت: ویروس کرونا از نظر مرگ‌ومیر درصد کمتری نسبت به آنفلوآنزا و ویروس‌های پیشین دارد؛ اما به دلیل سرعت انتشار بالا باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: سپاه استان سمنان در همین راستا آموزش‌های مداومی را به همت معاونت بهداشت و درمان به پاسداران، کارکنان و سربازان ارائه کرد تا ترس و وحشت از بین برود و معاونت بهداری نیز دبیری این قرارگاه را به عهده گرفت.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه استان سمنان ادامه داد: تاکنون هفت دستورالعمل برای رده‌ها ارسال شده است و مقداری اقلام بهداشتی مثل مواد ضدعفونی‌کننده‌ها و ماسک‌ها در اختیار مراکز حساس مثل آشپزخانه‌ها و سالن‌های اجتماعات سپاه قرار داده‌ایم.

خالقیان اظهار کرد: اطمینان داریم با بسیج و همتی که در کشور ایجاد شده است، ویروس کرونا به‌زودی شکست می‌خورد؛ اما لازمه این شکست، حفظ آرامش است.

ویدئوکنفرانس کشوری بهزیستی با موضوع کرونا

ویدئوکنفرانس کشوری با حضور اعضای شورای معاونان ادارات کل بهزیستی استان‌های کشور با موضوع پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و ویروس کرونا با محوریت کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

علی‌رضا ایزدپور مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره کل بهزیستی استان سمنان در ویدئو کنفرانس پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و ویروس کرونا حضور داشتند.

در ابتدای برنامه، مدیرکل دفتر امور توان‌بخشی روزانه و توانپزشکی و مدیرکل دفتر امور مراکز توان‌بخشی مراقبتی سازمان بهزیستی اطلاعات و گزارشی در خصوص اقدامات پیشگیرانه سازمان بهزیستی کشور را در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا و اهداف و سیاست‌های کلی سازمان در این موضوع بیان کردند.

در ادامه ویدئو کنفرانس، مدیران استان‌های کشور سؤالات، مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه کردند و مدیران پاسخگوی سؤالات بودند.

انتهای پیام/74001/م/

نظر شما