شناسهٔ خبر: 38471030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به مناسبت فرا رسیدن ۱۸ اسفند صورت گرفت

اهدای بسته های فرهنگی به ۲۰ کانون مساجد فعال در حوزه نماز

رابط ستاد اقامه نماز خوزستان از اهدای بسته های فرهنگی به ۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد روستایی فعال استان در حوزه نماز خبر داد.

صاحب‌خبر -

«نعمت حمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: به مناسبت 18 اسفند به 20 کانون فرهنگی هنری مساجد روستایی که در رابطه با نماز و گسترش این فریضه الهی فعالیت داشتند، بسته های فرهنگی اهدا شد.

 

رابط ستاد اقامه نماز خوزستان افزود: این بسته ها شامل 100 جلد کتاب با موضوعات دینی، احکام، نماز، ائمه اطهار (ع) و ...، پوسترهایی در رابطه با عید غدیر، امام زمان (عج) و ... و محصولات فرهنگی است.

 

وی از دیگر اقدامات این ستاد را تجهیز نمازخانه های بین راهی، مدارس و ... به مهر نماز، بازدید از مدارس و روستاهای استان و پاسخگویی به سوالات آنها در مورد نماز، نشست های تخصصی با موضوع نماز و ... عنوان کرد.

 

مدیر   کانون امام سجاد (ع) مسجد امام زین‌ العابدین (ع) دزفول به اقدامات این کانون در بخش های مختلف اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از فعالیت های این کانون برگزاری جشنواره نماز در سطح کانون های مساجد و مدارس منطقه است.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره هر ساله در نیمه دوم سال برگزار می شود و با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان مواجه است اضافه کرد: علاوه بر آن هر سال 2 سری مسابقات در حوزه قرآنی و در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل در ماه رمضان و دهه فجر برگزار می کنیم.

 

حمدی با بیان اینکه این مسابقات ویژه شهرهای شمال خوزستان و در سه رده سنی زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و 18 سال به بالا برگزار می شود تصریح کرد: همچنین مسابقات اذان را هر سه ماه یک بار در دو رده سنی برگزار می کنیم.

 

وی به فعالیت های کانون در حوزه کتابخوانی اشاره کرد و یاد آور شد: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه سعی کردیم هر سه ماه یک بار با معرفی یک کتاب به علاقه مندان و برگزاری مسابقه، جوانان و نوجوانان را به کتابخوانی تشویق کنیم.

 

مدیر  کانون امام سجاد (ع) مسجد امام زین‌ العابدین (ع) دزفولبا اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری بیشتر سعی کردیم فعالیت های خود را در فضای مجازی نیز نشر دهیم ابراز کرد: این کانون فعالیت خود را در سال 88 به صورت رسمی آغاز کرد و هم اکنون 980 عضو دارد.

 

پایان پیام/ 72

نظر شما