شناسهٔ خبر: 38467216 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جهانگیری:

تسهیلات اشتغالزایی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد

معاون اول رئیس جمهوری، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی باید بتواند با گسترش خدمات خود به شرکتهای دانش بنیان، حمایتهای خود را از این شرکتها از مرحله ایده تا بازار افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در دیدار اعضای هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، با اشاره به گزارش عملکرد یکساله صندوق نوآوری و شکوفایی، اقدامات انجام شده از سوی این صندوق را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: تحول ایجاد شده در خدمات این صندوق به شرکت‌های دانش بنیان ظرف یکسال اخیر قابل تقدیر است و نشان می‌دهد که دست‌اندرکاران این صندوق از روحیه ریسک‌پذیری و نوآوری برخوردار هستند.

معاون اول رییس جمهور افزود: کمک به شرکت‌های دانش بنیان و بسترسازی برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی ضروری است و از اهمیت فراوانی برخوردار است که نهادهایی مثل صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانند با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در این زمینه پیشتاز باشند.

جهانگیری افزود: میزان تسهیلاتی که نظام بانکی در سال ارائه می‌دهد بیش از بودجه دولت است ضمن آنکه پرداخت منابع مالی گستردهای نیز در قالب تسهیلات روستایی و تسهیلات اشتغالزایی در دستور کار دولت قرار دارد که صندوق نوآوری و شکوفایی نیز می‌تواند از طریق تعامل با نظام بانکی تلاش کند تا بخشی از این تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شود.

در این جلسه رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گزارشی از عملکرد یکساله این صندوق در چهار بخش سرمایه‌گذاری، توانمندسازی، ارائه ضمانتنامه و پرداخت تسهیلات به شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش تسهیلات از آذر ۱۳۹۷ تاکنون حدود ۲.۴ برابر کل عملکرد گذشته این صندوق بوده و مبلغ ضمانت‌نامه صادر شده در سال ۹۸ از سوی صندوق نیز بیش از ۲۲ برابر کل عملکرد گذشته آن بوده است.

رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین به تشریح انواع خدمات این صندوق به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و افزود: کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری‌سازی نوآوریها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات، کاربردی کردن دانش از طریق ارائه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان از جمله ماموریت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی همچنین از کمک‌ها و حمایت‌های این صندوق برای پیشبرد طرح‌های ملی در حوزه سلامت، آب و محیط زیست،‌ حمل و نقل، صنایع غذایی، صنایع لوازم خانگی و سایر حوزه‌ها خبر داد و اظهار داشت: با کمک‌های صندوق نوآوری و شکوفایی طرح‌های مهمی نیز در حوزه‌های واکسن و سرم، تجهیزات پزشکی و حوزه فناوری اطلاعات به اجرا رسیده است.

رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: این صندوق علاوه بر ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان، کمک‌های بلاعوض نظیر ارائه خدمات آموزشی، مشاوره و عارضه‌یابی به این شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند و خواستار توجه بیش از پیش دولت به این صندوق برای تقویت منابع مالی و افزایش امکان تسهیلات‌دهی به شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان شدند.

نظر شما