شناسهٔ خبر: 38466758 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

جا‌های دیدنی استان تهران؛ امامزاده داوود (ع) یادگار دوره صفویه

باشگاه خبرنگاران

در نوروز ۹۹ بقعه امامزاده داوود (ع) را در سفر به استان تهران زیارت کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، نقطه نقطه این خاک حافظ گنجینه‌هایی است که از لحاظ تاریخی، طبیعی و مذهبی حائز اهمیت هستند. استان تهران نیز سهمی از تاریخ کشور داشته است. پس با سر زدن به جاذبه‌های گردشگری این استان می‌توانیم بخشی از تاریخ ایران زمین را مرور کنیم.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ امامزاده داوود

یکی از جاذبه‌های گردشگری استان تهران با نام امامزاده داوود گره خورده است. بقعه این امامزاده در دوره صفویه ساخته شد و در دوره فتحعلی شاه توسعه پیدا کرد. شاید به همین خاطر است که با نگاه به در ورودی بقعه ۸ بیت شعر دیده می‌شود که نام فتحعلی شاه به وضوح در آن‌ها هست؛ البته با توجه به آنچه در روزنامه خاطرات عزیزالسلطان آمده، بنای بقعه امامزاده داوود (ع) در زمان قاجار، یک شیروانی به رنگ سبز داشته است. این شیروانی در حال حاضر وجود ندارد.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ امامزاده داوود

بقعه امامزاده داوود (ع) در بخش کن شهرستان تهران قرار گرفته است. این بقعه آرامگاه یکی از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است. ایشان که در حدود سال ۴۴۰ هجری قمری متولد شدند، شخصی دانشمند، زاهد و نمازگزار بوده‌اند. درباره نحوه شهادت امامزاده داوود (ع) گفته اند که پس از شهادت امام حسین (ع) نهضت‌های زیادی شکل گرفتند که سرکوب شدند. بسیاری از نوادگان ائمه در آن زمان‌ مجبور شدند از زادگاه خود مهاجرت کرده و راهی سایر سرزمین‌های اسلامی از جمله ایران شوند. این افراد هیچگاه از دست خلفای بنی عباس در امان نماندند و بسیاری از آنان به شهادت رسیدند. یکی از این افراد امامزاده داوود (ع) بود.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ امامزاده داوود

پیکر مطهر حضرت امامزاده داوود (ع) در سرداب بقعه‌اش قرار گرفته است. بقعه امامزاده داوود (ع) در اردیبهشت ماه ۱۳۱۵ به ثبت ملی رسید. این بقعه در مالکیت سازمان اوقاف و امور خیریه است.

برای دسترسی به بقعه امامزاده داوود (ع) باید در بزرگراه آبشناسان، با رسیدن به فلکه اول شهران به سمت فلکه دوم شهران بپیچید. از آنجا به بعد مسیر «سولقان» در شمال تهران را در پیش بگیرید. با طی کردن این مسیر در حدود چهل دقیقه تا یک ساعت، می‌توانید به امامزاده داوود برسید.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ امامزاده داوود

راه دسترسی دیگر به این بقعه چنین است که از انتهای بزرگراه یادگار امام به سمت «فرحزاد» می‌روید و جاده فرحزاد به امامزاده داوود را در پیش می‌گیرید. این مسیر پس از ۱۵ کیلومتر به «تپه سلام» می‌رسد که اولین جایی است که می‌توان گنبد امامزاده را از دور دید.

برخی از افراد که علاقه مند به کوهنوردی هستند، می‌توانند به سمت ایستگاه هفت تله‌کابین توچال بروند و از آنجا مسیر را به سمت قله کوه توچال طی کنند. آن‌ها می‌توانند با یافتن جاده مسیر را تا قله «شاه نشین» در پشت روستای «شهرستانک» ادامه دهند و با دور زدن در اطراف این قله به امامزاده داوود (ع) برسند.

پیشنهاد ما به شما این است که در فصل‌های گرم سال به بازدید از بقعه امامزاده داوود (ع) بروید و علاوه بر زیارت امامزاده، از زیبایی طبیعت اطراف آن لذت ببرید.


انتهای پیام/

نظر شما