شناسهٔ خبر: 38462060 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــار

صاحب‌خبر -


سقوط مرگبار زنی با یک لنگه کفش

گروه حوادث/  سرایدار یک ساختمان نیمه ساز به‌دنبال سقوط مرگبار زنی ناشناس از طبقه پنجم بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، ساعت 2:30 بامداد شنبه گذشته مأموران کلانتری 137 نصر در تماس با بازپرس جنایی از سقوط مرگباری خبر دادند.
با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که زنی 60 ساله در حالی که تنها یک لنگه کفش به پا داشته از طبقه پنجم ساختمانی نیمه کاره به داخل حیاط خانه همسایه سقوط کرده است.
سرایدار ساختمان در تحقیقات گفت: یکی از همسایه‌ها به سراغم آمد و گفت زنی از پشت بام خانه‌ای که سرایدارش هستی به داخل حیاط خانه ما سقوط کرده است. وقتی به سراغ زن میانسال رفتم او را نشناختم. این درحالی بود که در زیرزمین خانه نیمه ساز، لنگه کفش دیگر این زن میانسال و وسایلی که با آن ماده مخدر شیشه مصرف می‌کنند کشف شد. بررسی‌های اولیه این فرضیه را مطرح کرد که زن میانسال برای مصرف شیشه به ساختمان نیمه ساز رفته و به خاطر توهم ناشی از مصرف مواد خود را به پشت بام رسانده و سقوط کرده است. اما اظهارات متناقض سرایدار افغانستانی باعث شد تا بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور بازداشت او را صادر کند. به دستور بازپرس غلامی تحقیقات در رابطه با این سقوط مرگبار ادامه دارد.

 سرقت انباری خانه‌ها به بهانه ثبت کنتور

گروه حوادث/ دو سارق که با عنوان مأمور اداره آب، برق یا گاز وارد خانه‌ها شده و از انباری ساختمان‌ها در غرب تهران سرقت می‌کردند با 100 فقره اعتراف دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، در پی افزایش پرونده‌های سرقت از انباری خانه‌ها در غرب پایتخت بویژه در محدوده کلانتری تیم ویژه‌ای از مأموران برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها وارد عمل شدند.
سرهنگ محمد کمیجانی - رئیس کلانتری 142 کن- در این باره گفت: در بررسی اولیه مشخص شد که سارق یا سارقان بدون تخریب در ورودی وارد ساختمان شده و با تخریب قفل انباری‌ها، اموال موجود در آن را سرقت کرده‌اند. مأموران در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی شماره پلاک خودروی سارقان شدند و خیلی زود توانستند هر دو سارق سابقه‌دار را دستگیر کنند.
این دو سارق پس از دستگیری به جرم‌شان اعتراف کردند و گفتند: ما به‌عنوان مأمور اداره برق، گاز، آب و به بهانه کنترل و بررسی کنتورها وارد ساختمان می‌شدیم و پس از آن هم به سراغ انباری ساکنان می‌رفتیم و اموال با ارزش را سرقت می‌کردیم.
در تحقیقات تکمیلی پلیس نیز مشخص شد که هر دو متهم 35 و 38 ساله اعتیاد به مواد مخدر شیشه و هروئین دارند و یک سال قبل با هم در زندان هم سلولی بوده‌اند و پس از آزادی از زندان با همکاری یکدیگر دست به سرقت می‌زدند.
متهمان پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

دستگیری یکساعته سارق زورگیر

گروه حوادث/ سارق زورگیر سابقه‌دار یک ساعت پس از آخرین سرقت توسط مأموران کلانتری 110 شهدا دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 8 شب یکشنبه 4 اسفند مرد 35 ساله‌ای با حضور در کلانتری مدعی شد: در مسیر کندرو بزرگراه امام علی«ع» پیاده در حال رفتن به خانه بودم که جوانی با تهدید چاقو تلفن همراه، کیف مدارک و 380 هزار تومان پول نقدم را سرقت کرد و بعد هم بسرعت متواری شد.
سرهنگ رضا حیدری رئیس کلانتری 110 شهدا گفت: پس از این اظهارات مشخصات سارق دراختیار تیم‌های گشت کلانتری قرار گرفت و با گذشت یک ساعت از زمان سرقت تیمی از مأموران گشت کلانتری موفق به شناسایی سارق جوان شدند که این زورگیر وقتی خودش را در محاصره مأموران دید با سلاح سرد به مأموران حمله کرد اما ناکام ماند و دستگیر شد.
در بازرسی بدنی از متهم گوشی سرقتی، کیف مدارک و 330 هزار تومان پول نقد از وی به دست آمد که سارق اعتراف کرد که 50 هزار تومان از پول سرقتی را هزینه خرید شیشه و هروئین کرده و همچنین به 10 فقره سرقت به شیوه زورگیری در سطح سرکلانتری ششم پلیس پیشگیری تهران انجام داده است.
متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.


قتل تازه داماد به طمع سرقت

گروه حوادث/ پسر معتاد وقتی متوجه شد دوستش بتازگی ازدواج کرده به طمع سرقت طلاهای عروس به خانه آنها رفت و نقشه جنایتی هولناک را رقم زد.
 سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان - با اعلام این خبر به ایرنا گفت: بامداد پنجشنبه یکم اسفند پلیس آگاهی زنجان از قتل پسر جوانی در خانه‌اش باخبر شد. بلافاصله تیم جنایی برای بررسی و تحقیقات، به محل حادثه که در یکی از شهرک‌های اقماری شهر زنجان بود، اعزام شدند.
نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد، این جوان زنجانی بر اثر ضربه وارده به ناحیه گردن به قتل رسیده و به هم ریختگی خانه‌اش نشان می‌داد که قاتل یا قاتلین پس از ارتکاب جنایت دست به سرقت اموال زده‌اند.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند، مقتول بتازگی ازدواج کرده بود و در خانه‌اش مقدار زیادی پول و طلا وجود داشته که به سرقت رفته است. بدین ترتیب به سراغ دوستان مقتول رفته و دریافتند یکی از دوستان وی روز حادثه برای مصرف مواد مخدر صنعتی (شیشه) میهمان خانه این تازه داماد بوده است.
بنابراین با این سرنخ مأموران به سراغ این مرد شیشه‌ای رفتند و او را بازداشت کردند.
در بازجویی‌ها وی به قتل دوستش اعتراف کرد و گفت: می‌دانستم دوستم تازه ازدواج کرده است به همین خاطر به طمع سرقت پول و طلاهای همسرش به بهانه مصرف مواد به خانه‌اش رفتم. برادرم نیز همراهم بود پس از مصرف مواد با او درگیر شدم و در نهایت با استفاده از سلاح سرد (چاقو) او را از پا درآورم، سپس با کمک برادرم اموال با ارزش خانه را سرقت کردیم و پا به فرار گذاشتیم.
بعد از آنکه قاتل اصلی در بازجویی‌ها به صراحت جنایت را به گردن گرفت، برادرش نیز به اتهام معاونت در جرم و نگهداری مواد مخدر در دام مأموران گرفتار و اموال به سرقت رفته نیز کشف و مالخر هم دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: قاتل و برادرش که ۳۶ و ۳۴ ساله هستند با قرار قبلی وارد خانه مقتول شده و مصرف مواد مخدر و سرقت انگیزه اصلی آنان در این جنایت بوده است.

نظر شما