شناسهٔ خبر: 38459390 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

گمرک:

مرز مهران برای فعالیت تجاری باز شد

سخنگوی گمرک از بازگشایی مرز مهران با کشور عراق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس،‌ سید روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ضمن اعلام بازگشایی مرز مهران با کشور عراق گفته است: مرز مهران از ساعت 10:45 دقیقه صبح روز دوشنبه آغاز به کار کرده است. همچنین مدیرگمرک بیله‌سوار مغان از باز بودن گمرک این شهرستان مرزی و فعالیت تجاری آن خبر داد. به گزارش گمرک، رامین ظهیری روز دوشنبه با رد برخی شایعات درباره بسته شدن مرز بیله‌سوار افزود: همکاری‌های مشترکی بین ایران و جمهوری آذربایجان برای شناسایی ناقلان احتمالی ویروس کرونا در مبادی ورودی و خروجی دو کشور صورت می‌گیرد. وی بیان کرد: در پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کامیون، اتوبوس، سواری و همچنین مسافران دو کشور برقرار است. گفتنی است پس از افزایش اخبار درباره شیوع ویروس کرونا، صحبت‌هایی درباره بسته شدن برخی مرزهای کشور منتشر گردیده بود.
تولید شبانه‌روزی ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها
در پی افزایش اقدامات پیشگیرانه برای کنترل ویروس کرونا، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا همه امکانات واحد‌های تولیدی انواع ماسک بهداشتی فیلتردار و ضدعفونی‌کننده‌ها با بسیج همه امکانات، تولید محصولات مورد نیاز برای مقابله با کرونا ویروس را به صورت شبانه‌روزی انجام دهند.
به گزارش وزارت صمت، رضا رحمانی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در این وزارتخانه اظهار کرد: تمهیدات لازم برای تامین مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی بهداشتی صورت گرفته و کمبودی از این نظر وجود ندارد.
وی ادامه داد: شرایط موجود کشور به گونه‌ای است که همه باید بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به فکر سلامت خود و جامعه باشیم و قطعا تولیدکنندگان به مانند دوران مختلف این مهم را عملیاتی خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما