شناسهٔ خبر: 38445300 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مردم از منازل خارج نشوند/ زمان مناسبی برای مسافرت و بیرون رفتن نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نه تنها گروه‌های پرخطر، بلکه افراد سالم هم به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند، تا بتوان از گسترش این بیماری جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: سرعت انتشار ویروس کرونا بسیار بالاست، تنها راه کنترل این بیماری با مشارکت خود مردم امکان پذیر است.

وی تصریح کرد:‌ از مردم خواهش داریم جز در مواقع فوق العاده اضطرار و ضروری از منازل خارج نشوند، بیماران مبتلا به اچ آی وی مثبت، بیماران دیابتی، افراد بالای 60 سال، زنان باردار و گروه‌های خاص که تحت هیچ شرایطی نباید از منزل خارج نشوند، زمان مناسبی برای مسافرت و بیرون رفتن نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: کنترل این بیماری در مراکزی که با ازدحام جمعیت مواجه هستند، سخت و غیرممکن است، مردم از حضور در سینماها، سالن‌های ورزشی، زیارتگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، بازارها، داروخانه‌ها خودداری کنند.

جمالیان گفت: بیماری کرونا بیماری خطرناکی نیست، اما سرعت انتشار آن بالاست که افراد را درگیر می‌کند، چنانچه مردم در خانه بماند و مسائل بهداشت فردی را رعایت کنند هیچ خطری آنان را تهدید نخواهد کرد.

انتهای پیام/  

نظر شما